Torsdag 27 augusti - en ny dag trots allt

Natten var god, vilket är en tröst när man vaknar och det är öken i munnen. Tar en klunk vatten , som knappt går att svälja ned för smärtan i svalget.

Det är ca 1,5 månad sedan jag fick diagnosen skivepilte cancer i munnen/halsen. Det är en typ av hudcancer. Hittade en knöl på halsen i slutet av januari och sökte för det. Fick antibiotika som inte hjälpte. Sedan har månaderna gått med undersökningar av knölen, som från början var godartad. Planen var att operera bort knölen på halsen i augusti, men det visade sig vara en elakartad tumör. Äldre män som snusar och röker drabbas oftast, så jag är ovanlig, vilket är totalt oväsentligt. Sedan jag fick diagnosen har allt gått snabbt och idag har jag varit på min 18 strålbehandling, totalt ska jag ha 22 st. Det är tufft nu. Saliven tar slut, sår i munnen och svalget, slemmigt i halsen, sura uppstötningar, extremt trött. Har opererat in en sond i magen, för att kunna använda när det inte fungerar med munnen längre. Vill inte använda den än. Den är äcklig och vill inte ha den där. En månad efter strålningen ska jag operera bort knölarna. JAg hade tur att de hittade modertumören under tungan. Det är en stor operation, som jag inte tänker på ännu. En sak i taget.

Tar en dag i sänder och tänker bara här och nu. Oftast runt mat , finns det något som jag möjligtvis skulle kunne få i mig. Idag har det varit en bra dag när det maten. Jasmine (dotter) hittade en burk  Bongs köttsoppa och om jag tog bort köttet så gick det ganska bra att äta lite av det.

Hade ett möte på eftermiddagen hemma hos mig om turisminvesteringar. Eftersom jag äter mängder med värktabletter är det inte så lämpligt att köra bil, så det är bra att en del kan komma hem till mig. Arbetar totalt en dag per vecka- Det är bra för då får jag styra mina tankar på annat. Eftersom jag har ett arbete som jag älskar är det skönt att kunna vara lite engagerad under den här tiden.

Klockan är 18, men det känns som den är 22. Ska försöka hålla mig vaken några timmar till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att du kommi i gång med din blogg o du som jag sa förut köttsoppa är ju faktiskt gott!!!

2009-08-27 @ 20:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0