Torsdagen den 26 november - nu ska de djävlarna bort från min kropp..

Idag har jag varit på onkologen och träffat en läkare ang cellgiftbehandlingen. Jag börjar redan i morgon med det och får ligga kvar till på lördag. Det tar 5-6 timmar att via dropp få i sig medicinen. Man får ligga kvar för att de vill se hur man reagerar. Illamående är det vanligaste och det får man medicin mot, som förhoppningsvis hjälper.
Med  två tungor i munnen är det nog inte så kul att kräkas. En annan biverkning som är vanlig är akne, så då får man känna sig som tonåring igen. Däremot att tappa håret kommer jag troligen inte att göra.  Så nu är det bara att hålla tummarna att de djävlarna dör jättefort.

På eftermiddagen har jag jobbat en del och det är skönt. Vi ska ta bort ytterligare 200 000 kr från budget och det vet jag inte var vi ska ta ifrån. Den är redan neddragen så mycket. Har gjort programmet för vår turistchefskonferens den 3-4dec på Vildmarkshotellet. Jag hoppas kunna delta den 4 dec, om jag inte mår för dåligt av behandlingen. Vår nya Östgötaguide har fått ett bra gensvar från näringen och det är jättekul.

Min goa Jasmine kom hem igår, så nu är hela familjen samlad och det är så mysigt. Jag är världens kramigaste nu och har ett stort behov av att känna närhet. Just nu känner jag mig bättre. Har på något sätt landat i hur situationen är.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller också tummarna Sussie. Härligt att Jasmine är hemma den här helgen, jag vet att det påverkar dig så mycket positivt.



Stor kram från din kramiga vän

2009-11-26 @ 18:11:58
Postat av: Inger

Nu är det fredag 27:e nov kl 9.15. Jag tänker på dig och vad du utsätts för just nu. Min vän...! Jag håller fullt med dig! Nu ska de bort dom jävlarna! På dom bara! Kram Inger

2009-11-27 @ 09:19:24
Postat av: Camilla Lejon

Hej,

Här kommer en hälsning från Peking, t.o.m kineserna håller koll på dig :-)

Kram

Camilla

Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Du är verkligen en superkvinna! Din styrka kommer att fixa detta. Jag håller verkligen tummarna för dig och tror av hela mitt hjärta att det kommer att gå vägen. Tänker på dig! en stor stor kram till dig! kerstin nordetun

2009-11-27 @ 13:10:21
Postat av: Mags

Sussi!

Har haft tankarna hos dig hela dagen och fortsätter med det! Det känns bra att göra det.

Visst ska skiten bort, fortare än kvickt!! Känns också mycket bra att du har landat och startat om - din kapacitet är oerhörd och jag är mäkta imponerad av hur du fungerar.

Härligt med familjen samlad - kramas riktigt mycket, det låter som en utmärkt idé!

Här kommer en kram till från en som verkligen tycker om att kramas,

Mags

2009-11-27 @ 18:16:18
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Maria EB

Du resonerar så vist, Susanne! Att gilla läget och kämpa på framåt måste vara mest effektivt i kampen mot djävlarna. Inget energiläckage i onödan. Kanon att du orkar med detta och att jobba lite också. Resten av oss har ju mest bara budgetkriget att kämpa med - du får köra på två fronter. Så orättvist - hoppas åtminstone att det inte blir alltför hemskt med illamåendet.

Megakramar och hoppas att du trots allt får en mysig 1:a adventshelg med familjen!

Maria

2009-11-27 @ 19:26:33
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag pratade med Jasmine förut idag och hon är en härlig tjej precis som sin mamma! Jag vet att du ligger på lasarettet i Linköping just nu men imorgon är en annan dag då du åter är hemma igen. Skönt att du fick komma dit tidigare än vad som var sagt från början - nu har du startat fighten och du kommer att klara det, det vet jag!

Välkommen hem imorgon-kram Ewa

2009-11-27 @ 21:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0