Måndagen den 28 september - Dagen D närmar sig...

Jag ringde sjukhuset idag och fick tiden för operation. Det blir tisdagen den 6 oktober och jag läggs in dagen innan. När hon sa tiden kände jag att - oj, det var snart. Å ena sidan vill jag ha det gjort och å andra sidan vill jag skjuta fram det, för att kunna fortsätta tänka ut en annan lösning. Men så blir det inte. Min mellansyster opererar sig den 1 oktober och till dig Majsan vill jag säga: Jag förstår hur du kände när du fick din tid, men du  kommer väl ihåg vad vi sa - Vi sitter på det där tåget som inte stannar längs vägen, utan fortsätter till slutstationen. Vi har varsin lyxkupè och service dygnet runt. När vi är framme vid slutmålet, kliver vi av, som två friska och snygga tjejer, som är redo att forsätta leva livet, som aldrig förr.

Jag har varit i Köping där jag hade ett möte med VisitSWeden och de andra regionala turistorganisationerna i Sverige. Roger var snäll och tog ledigt från jobber för att kunna köra mig. Han är en man som har förstått vad äktenskapslöftena innebär, i nöd och lust. Nu hade jag inte alls bett honom att köra mig, utan han erbjöd sig. Det fanns några MC-butiker i området, så det gick nog inte någon nöd på honom. Det var ett bra möte och handlade om den tyska resemarknaden. Det är intressant att höra hur olika vi är som länder, Tyskland och Sverige. Vi har kommit så långt i vår IT utveckling och tror att alla andra kommit lika långt. Mer än hälften av alla tyskar går fortfarande till sin resebyrå och beställer sin resa. I en stad som Heidelberg, med ca 150 000 invånare finns det 62 resebyråer. Då är Heidelberg något större än Norrköping och även Linköping,men vi har kanske max 10 resebyråer i varje stad. De som har en god ekonomi går in och talar om att de vill ha en resa och den får kosta så mycket. Boka in oss på något spännande resmål. De har en personlig relation till sin resesäljare och har gått till samma i flera år. Tänk om man kunde göra så, vad spännande. Vi var på Karmansbo Herrgård, som ligger utanför Köping. Just i Sörmland, Västmanland och i de trakter finns det så många mysiga herrgårdar som numera är hotell. Bra för weekendresor.

Jag kommer nog att vara ganska okoncentrerad fram till på måndag. Jag märkte det på mötet, att jag glömde bort vad som hade sagts för en stund sedan. Utan att jag tänker på det, så är mina undermedvetna tankar på annat håll och jag har svårt att ta in så mycket annan information. Men så får det vara....

Nu är klockan snart 20.00 och det är dags för en kopp te och TV. Som alla andra så måste jag se Hollywoodfruar kl 21.00. Jag läste att några kvinnor har startat ett nätverk på Internet som kallar sig anhängare till Anna Anka. De tycker att det hon säger om manligt och kvinnligt stämmer och att det borde vara så att vi kvinnor ska ta bättre hand om våra män. Jag gör så gott jag kan, men förväntar mig att får detsamma tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Sussi,

Jag tycker du är jättestrong! Förstår att du oroar dig för operationen, men jag tycker du är otroligt duktig på att tänka positivt! Du lyckades vända torsdagens oro till en acceptans av att det inte går att kliva av tåget förrän du är framme vid slutstationen - men då blir det desto bättre!

Kram

2009-09-28 @ 20:26:06
Postat av: Tina Leinonen

Hej Sussi,

Jag tycker du är jättestrong! Förstår att du oroar dig för operationen, men jag tror det är bra att du har fått ett datum nu! Du är otroligt duktig på att tänka positivt! Liknelsen med tåget var bra! Det går inte att kliva av, men när du är framme.... Då blir det härligt att leva igen!

Kram

2009-09-28 @ 20:30:44
Postat av: Tina

Hej igen Sussi!!

Förlåt att det blev två kommentarer av mig! Det var inte meningen... Jag blev avbruten och trodde inte jag hade skickat iväg den första kommentaren...!!

2009-09-28 @ 20:37:36
Postat av: Ewa

Ser just nu på på Anna Anka och säger bara stackars barn!!! Det är tur att vi inte behöver leva som Anna och hennes gelikar utan att vi har vårt eget liv och våra män som älskar oss för dem vi är.

2009-09-28 @ 21:32:17
Postat av: majsan

Kommer mycket väl ihåg vad vi sa!Och faktum är att tänker man så som du skriver känns det bättre.Ingen av oss har någon valmöjlighet det är bara att

försöka acceptera även om det inte är lätt alltid.

Vi fixar det här!!!!Kram från syster yster.

2009-09-28 @ 21:39:29
Postat av: Maria Ehrlin Brege

Ni fixar allt tjejer - det är helt solklart!!! Och en sak kan man väl lära sig av den förskräckliga Ank-mamman. Att vara målinriktad och inte låta sig störas i det man bestämt sig för. Alltså inte gå av tåget på fel station så att säga.

Häng i och håll ut!

kramar

Maria

2009-09-28 @ 22:18:54
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Margareta Carling

Sussi, du är otroligt strong och har verkligen förmågan att ge målande beskrivningar av vad du känner och tänker. Allt du skriver går rakt in i hjärtat och med en familj som älskar dig och den styrka som du besitter finns det INGET som du inte fixar!

Bamsekram

Mags

2009-09-29 @ 11:23:40
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Inger

Hej Sussi.

Fick just reda på av din syster att du bloggar. Intressant fenomen... att jag kan följa dina tankar i min egen vardag. Kommer du ihåg när vi gick i 8:an (tror jag)och skrev pjäsen "År 2000"? Mycket av det vi spånade om då har blivit verklighet. Men detta, att kunna mötas via webben, utan att faktiskt kunna se varandra fanns inte på kartan! Lika lite kunde vi ana vad "livet" hade i beredskap för oss vad det gäller hälsa, familj, arbete...vilka striden som skulle bli just vår. Jag har känt dig en livstid och vet din inneboende styrka och beslutsamhet! Så Sussi: Kliv på ditt tåg, bejaka dina rädslor (vem skulle inte vara rädd?) och nyttja alla dina inneboende kvalitéer så kan du klara detta! OCH du, fortsätt att blogga..du finns numera med på min webbläsare som "mina favoriter"! Du kommer att finnas i mina tankar den 6:e/ Kram Inger

2009-09-30 @ 09:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0