Onsdagen den 30 september - var är bilen?

Jag har tidigare konstaterat att jag är lite onkoncentrerad, vilket jag fick erfara idag. Efter möte i Linköping med Utvecklingsrådet gick jag till parkeringshuset för att hämta bilen. Jag brukar alltid lägga på minnet vilken våning jag ställer bilen på. Men inte idag. Det var totalt tomt i huvudet och jag hade inte aning om vart bilen stod. Till råga på allt visste jag att parkeringen gick ut kl 14.05 och klockan var nästan 14.10. Jag for mellan våningarna och tänkte på hur Roger blir tokarg när jag får parkeringbsöter. - Det är det mest onödiga sättet att göra av med pengar på. Jag är jättedålig på bilmärken, så när jag letar så letar jag bland alla silverfärgade kombibilar och det finns ju några stycken. Bilen stod snällt och väntade precis där jag parkerade.

Det är mycket jobb nu, dagarna innan måndag. Ändå är jag bara oanträffbar ca 2 veckor. Men jag vill ha kontroll, så jag lugnt och sansat kan ta mig an det stora uppdraget. Det är som när man ska resa bort, då måste jag städa innan jag åker. Det är skönare att komma hem när det är städat. Under den här tiden har jag fått ganska mycket mer självkännedom. Bl a upptäckt att mitt kontrollbehov är stort. Jag har alltid haft svårt för karuseller och det tror jag handlar om att man släpper kontrollen. Det var samma sak med masken under strålningen. När man spänner fast huvudet tappar man kontrollen. Tyvärr är jag nog lite så i jobbet också. Jag är den där som går runt och påminner mina medarbetar om saker och ting, vilket oftast är totalt onödigt. Men då har jag kontroll. Vi är nog många kvinnor som är på samma sätt. Om vi  kunde släppa på detta kontrollbehov skulle vi nog få ett roligare liv och kunna njuta mer av varje dag.  

Talade med Jasmine idag och hon är på Bornholm och tittar på bergarter och annat i jorden. Hon har det bra och kommer hem fredag natt. Hon kommer hem nästa helg. Nu är det inte någon idè för henne att komma. Jag vill ändå inte ha några besök de första dagarna. Jag måste få lite tid och vänja mig vid att jag inte kan tala. Roger får naturligtvis komma och titta till mig.

De dagar som är kvar nu fram till måndag handlar det mycket om mat. Att äta det jag är sugen på, så att jag är nöjd och kan vara utan vanlig mat under den tid som jag inte kan äta. Och också att träffa mina vänner och bara ha trevligt. Men det ju sådant man borde göra varje dag.

Kommentarer
Postat av: Margareta Carling

Sussi!

Läser din blogg och tänker på hur klok du är. Det är inget du blivit nu, det har du varit hela tiden. Men allt blir ju så tydligt när man står inför svåra prövningar i livet. Vi borde alla ta bättre vara på oss själva och på varandra - både i arbetet och i privatlivet!

Hoppas att du får riktigt bra dagar fram till dagen D, dagar som stärker och lindrar. Var sedan övertygad om att mina tankar finns hos dig, såväl under operation som efter! Efter alla dom år vi har arbetat tillsammans så finns du dagligen i mina tanker och har så gjort sedan du tillkännagav din situation.



Och du, att känna sig tom i huvudet är du inte ensam om och att glömma var bilen står är inget svårt alls, jag lovar!

Kramen, Mags

2009-09-30 @ 21:15:17
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Maria Ehrlin Brege

Attans, jag har också kontrollbehov inser jag. Fixar inte karuseller eller bergodalbanor - ja, ö h t inte saker där det inte är jag som bestämmer farten. Skulle ha enormt svårt med det som du delvis redan har fixat, delvis står inför. Men du har styrkan och självinsikten - då står man så bra rustad det bara går. Jag ska ligga i tandläkarstolen på måndag och tänka på att det finns dom som har det mycket värre. Alla mina tankar ska vara hos dig.

Lycka till och ha en riktigt, riktigt skön helg med mycket mat och prat!

Megakram från Maria

2009-10-01 @ 09:55:35
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Camilla Lejon

Hej! Ewa berättade om din blogg så jag var tvungen att besöka den. Vad fint du skriver! Jag kommer följa den och ser fram emot att samarbeta snart igen! Många hälsningar och kramar Camilla

Postat av: Marie Johansson

Hej Sussi. Var och tog en fika hos Molla igår. Fick info om vad du går igenom, och din blogg. Hörde att du har varit uppe på benen, måste kännas skönt efter att legat i sängen ett tag. Jag hoppas allt går bra, och du mår bättre för varje dag som går.STOR KRAM från kusin Marie.

2009-10-13 @ 11:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0