onsdag 7 april - måste det göra så jävla ont

Min arm gör så ont att det inte går att beskriva, vilken otrolig smärta som strålar fram. Idag har jag fått prova en ny medicin istället för morfin. Den hjälpte en del. Det är bara att ligga och i korta stunder vara uppe. Det svåra är att acceptera det. Då gråter man och förbannar hela situationen och det hjälper ju inte.

Igår satt jag in porten på bröstet, varifrån man kan ta blod och spruta in cellgifter. Det görs med lokalbedövning, men trots det gjorde der rejält ont. Jag frågade flera gånger om jag verkligen fått bedövning. Efter en timme var det klart. Vi åkte hem ganska direkt. Det känns lite idag, men inte så mycket.

Det som är positivt är att mitt sår rinner hela tiden. På morgonen är kudden helt blöt. Man kan undra vad som händer efter den här behandlingen. I morgon börjar den.

Mellan onda tiden jobbar jag via telefon och mail och det går bra. Ingen märker att jag är sjuk.

Smärtan tar all min energi, så göra något annat är inte att tänka på just nu.

Jasmine åkte hem igår och kommer hem igen om två veckor. Det har varit så mysigt att familjen är samlad. Påsken har varit bra. På påskafton var vi hos mina föräldrar och åt en god påskbuffe.

Nu är det dags att packa väskan för morgondagen.

Kommentarer
Postat av: kerstin nordetun

Hej susanne!

Skönt att påsken varit bra för dig. Vill önska dig ett lycka till eller vad man nu säger inför din behandling. Antar att du kanske redan åkt iväg. Även om det nu blir tufft igen så är det ett steg närmare lugn o ro när allt faktiskt rättar till sig och din kropp läker samman igen. Har sagt det förut och säger det igen.....jag beundrar dig verkligen för din styrka och förmåga att fokusera! En stor stor kram till dig från mig!

2010-04-08 @ 09:23:25
Postat av: Maria EB

Hej Susanne!

Jobbigt med smärtan när du redan har så mycket att härda ut. Hoppas att du kan få smärtlindring som tar bättre. Låter ändå jättebra att metastaserna får ge sig - det är ju målet. Och måluppfyllelse är ju bra som vi alla vet från projektvärlden. Projektet "Susanne ska bli frisk" känns som att det är helt på rätt spår. Projektledaren är ju enormt kompetent och resultatinriktad!! Du berikar oss andra också genom att dela med dig av erfarenheter och lärdomar. Jag tror att vi alla är jättetacksamma för detta.

Håller alla tummar för fortsatt framgång - men med mindre smärta.

Megakramar

Maria

2010-04-08 @ 16:25:49
Postat av: Laila Andersson

Hej Susanne.

Fy faan hur du har det. Men jag vet att du kämpar och det ger resultat ska du se.

Ja, jag har ju lämnat Näringslivets Hus som du vet.

I skrivande stund är jag i Rådhusets reception.

Jenny är sjuk, så jag är här på heltid. Annars sitter jag på Rosen och byter av här på luncherna.

Det är helt ok, även om jag önskat att få vara kvar i Näringslivets Hus. Men det är ju faktiskt kul med lite nytt också.

Jag håller tummarna för dig. Stor kram från mig.







2010-04-09 @ 11:49:53
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Hoppas det har gått bra för dig och att din arm känns bättre. Jag skall hälsa till dig från Ewa så mycket. Hon är iväg och spelar golf, gick visst inget vidare....men hon var glad ändå :-). Hon tänker på din och jag skulle skrivit tidigare lovade jag men det blev annat emellan.

En stor kram till dig från oss och hoppas att denna nya vecka skall lämna bra signaler på bättring.

2010-04-11 @ 17:21:59
Postat av: Mags

Hej vännen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev och det har tagit lite tid för mig att formulera mig. Jag blev så ledsen å dina vägnar sist och jag har haft svårt att ladda om. Och det är ju löjligt att skriva med tanke på vad du utstår hela tiden. Men att du ska behöva ha det så himla svårt med all denna smärta gör mig tokig! TÄNK OM MAN KUNDE BLÅSA PÅ DET ONDA OCH GÖRA SÅ ATT DET FÖRSVANN, SÅ SOM MAN GJORDE NÄR MAN VAR LITEN! Min mormor sa att man skulle se upp för älvablåsten, den gav rodnad och smärta! Hon var full av sagor och berättelser, min mormor och jag älskade henne!

Dessutom har det varit otroligt mycket med jobb och tiden rinner iväg. Om man nu väljer att se tiden så. som något som rinner iväg - jag vet att man kan göra andra val, men ibland är det svårt.

Våren är i alla fall här och fåglarna sjunger oförtröttligt, vilka fantastiska varelser - dom följer ljuset och blundar för allt annat! På vår gård står det nu snödroppar och krokus utmed husväggen och framför ligger smutsiga snöhögar.... men snart är dom också ett minne blott.

Birger jarl har fått upp styrfarten och syns överallt. Precis så omskriven som en sådan person förmodligen skulle ha velat vara! Så har vi i alla fall lyckats med det.... Det tar mycket tid Sussi, och ibland är det lååååångt från en halvtid. Men snart är det sommar och då kanske det blir lite lugnare ett tag, då rullar aktivitertna på av sig själva.

Jag saknar dig och längtar hela tiden efter att få se dig, få prata med dig. Håll ut Sussi! Allt pekar på att detta ger med sig. Stor och varm kram till både dig och din familj från gamla Mags



2010-04-12 @ 10:42:56
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej!

Nu är jag hemma både från ett blåsigt Portugal (tack Kerstin för din hälsning) och nyss från ett soligt Gotland. Vi var sammanlagt 27 personer från Östergötland, Sörmland och Örebro på Gotland och många bad mig hälsa till dig :-).

Hoppas att armen börjar kännas lite bättre och att vi ses snart.

Kram Ewa

2010-04-13 @ 23:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0