onsdagen den 14 april - hemma igen

Jag kom hem igår kväll efter sex dagars behandling. Att sitta i en sjukhussäng i sex dagar är inte kul, så att komma hem är så skönt. Tyvärr fick jag blödning i mitt sår denna gång och det är inte bra, för man har svårt att få stopp på blödningen. Åtta personer var i  nitt rum och styrde för att få stopp på blödningen, men jag var helt lugn. Inte mycket man kan göra. Denna gång  fick jag gå med på att installera larm hemma. Det är bra att vi bor några minuter från lassarettet. Jag fick också klart för mig varför jag har varit så extremt trött. Mina blodvärden var dåliga, så innan jag åkte hem fick jag blodinjektioner, som jag hoppas ska göra susen. Känner mig redan piggare och kan gå och röra mig lättare.

Tumören fortsätter förändras/minska, törs knappt skriva minska ifall den inte gör det. Alla säger att det syns, men jag törs inte riktigt tro det. Jag ska röntgas nästa torsdag och då är det svart på vitt om det har hänt något med tumören.

Idag har Roger och jag börjat göra ordning på uteplatsen och varit och köpt blommor. Eller Roger styr och jag sitter i solen och är sällskapsdam. Om min pigghet fortsätter ska vi till IKEA en dag och köpa det sista till vårt badrum. Jasmine kommer hem i helgen igen, så det blir kul. Så just nu känner jag mig bra och det är så skönt att kunna vara lite aktiv. Det får tankarna också att tänka mer positivt.

Tänk att jag är så sugen på pizza hela tiden, när det finns så mycket annat gott att längta efter. Men man styr inte alltid vad man är sugen på. Det får nog bli pizza imorgon. Eftersom jag inte kan äta så mycket räcker en pizza i flera dagar. Värmas i mickron - kanongott.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Äta pizza, njuta av solen, köpa blommor och vara sällskapsdam - HÄRLIGT!!! Skönt att höra att du är så mycket piggare. Nu håller vi alla våra tummar för att du fortsätter att känna dig bättre.

Solskenskram Ewa

2010-04-15 @ 07:03:10
Postat av: Marianne Ljungberg

Tack för skjutsen hem o till blomsteraffären!Roligt att ni kom igång med uteplatsen.Själv blev det ingen städning av balkong för min del.Tar det nog idag när min "lilla"kompis är väck.Har inte kunnat äta något å då tänkte jag på dig.Starkt gjort att klara sig så länge utan mat som du gjort!Så beställ du pizza det gör du rätt i!Kan meddela att jag tänker göra likadant!!Kram Majsan

2010-04-15 @ 08:22:02
Postat av: kerstin nordetun

Härligt Susanne!

Jag blir så glad att höra att det blir possitiva effekter av behandlingen som är så tuff. solen som kommer....ta vara på den och stärk dig allt du kan. Att du är sugen på Pizza är säkert för att du behöver de saker som finns i den. Mumsa i dig! Skönt att höra också att du är sugen på mat och längtar efter det, det är ett starkt tecken som kroppen har på att det är på rätt spår för att du snart blir frisk! Ha nu en helt underbar helg med dina kära och hoppas att solen skiner på din uteplats i helgen!

kramar till dig!

2010-04-15 @ 12:52:08
Postat av: Annette

Ät pizza,sola,köp vackra blommor och njut allt vad du kan.Det är du värd.Får du bara snurr på armen nu också så ska du se att det börjar kännas mycket bättre.Nu behöver vi nog alla komma ut och känna solens värme igen efter den här långa vintern.



Många soliga kramar från Annette

2010-04-15 @ 16:42:54
Postat av: Maria EB

Hej Susanne!

Härligt att höra ifrån dig igen. Och om dagarna utan några nya inlägg på din blogg känns långa för oss andra, kan man ju bara tänka sig hur jobbigt det måste vara för dig.

Visst är det härligt med vårsol och altanstök - man riktigt känner att energin återvänder. Även om jag kan förstå att du vill kunna ta i och jobba är det inte så fel att kolla på och styra upp heller. Mycket bättre än att sitta i sjukhussängen i alla fall.

Hoppas att vårkänslorna håller i sig och att utvecklingen fortsätter åt rätt håll för dig. Jag håller tummarna nu och när det är dags för undersökningen i nästa vecka.

Trevlig helg och megakramar!

Maria

2010-04-15 @ 20:02:24
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Hoppas din helg har varit bra.

Vill bara ge dig en kram inför denna nya veckan som kommer! Med en stor förhoppning om att allt satt fart åt rätt håll!

kram kram

2010-04-18 @ 19:40:00
Postat av: Madde

Hejhej:)Fin blogg du har! Läs gärna min blogg, skulle vara kul eftersom jag är ganska ny här, haft bloggen i ca 3 veckor och jag skriver allt inom sex, kärlek, tankar och funderingar. Och lite om min vardag såklart:)

2010-04-18 @ 19:55:14
URL: http://madeleinebjornlund.blogg.se/
Postat av: Klas

NU håller jag tummarna rejält och hoppas du har det skönt i solen och att pizzan smakade gott

kram

klas

2010-04-20 @ 15:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0