torsdag 22 april - ny röntgen

Det värsta som finns är när man röntgar cancerområdet för att se om det minskat eller inte. Det är en pina att vänta en vecka på att få svar. Detta har också debatterats en del för att få politiker och sjukvården att förstå att det inte är rätt att låta folk gå och vänta en vecka på svar. Men så är det nu. Svar får jag nog när jag läggs in nästa torsdag. Jag förbereder det värsta för att vara nåorlunda förberedd. Speciellt som min läkare, doktor Lugn hittills bara kommit med tråkiga besked och eftersom han saknar social kompetens är det ännu svårare för honom att framföra besked på ett bra sätt. Inget är som väntans tider....

Igår provade jag peruk och det var intressant. Den frisyr jag har har haft senaste åren passar mig bäst insåg jag när jag provade allt från bruna lockiga peruker till långt hollywoodhår. Jag hittade en peruk som liknar den hårfärg som jag har och även frisyren. Peruken klipps till såsom jag vill ha den. Jag tycker att det ser konstigt och att det syns, men de som inte vet ser det inte, enligt frisören.

Jag hatar vädret just nu, då jag vill vara ute och gå, men det är så råkallt ute. Helgen sägs bli bättre, så vi får hoppas det.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vädret ska bli bättre och bättre och detsamma önskar jag att du blir. Vi ses imorgon :-)

Kram Ewa

2010-04-22 @ 20:12:13
Postat av: Rut

Jag håller helt och hållet med dig att det finns inget värre än känslan att gå och vänta på besked på de undersökningar som gjorts för att se hur cancern svarat på den behandling man fått. När jag läser din blogg kan jag precis känna hur jag kände förra måndagen när jag gick och väntade på besked. Allt såg bra ut den här gången men om ett halvt år är det dags igen för kontroll. Det finns heller inget bra ord för den här vedervärdiga känslan. Rädsla liksom ångest liksom skräck liksom pina är små ord i sammanhanget. Jag efterlyser ett enda ord som skulle kunna beskriva det här tillståndet. Jag hoppas innerligt att du får ett positivt besked.

Men visst är man beredd på att svaret kan vara negativt och man är väl så funtad att då tar man tag i det också. Så tänkte jag men inte är det lätt och vi är nog väldigt tåliga vi som drabbas av den här "skitsjukdomen".

Jag försöker i alla fall att komma på ett passande ord för den här tiden mellan undersökning/arna och väntan på svar.

Sänder många varma kramar.

Rut

2010-04-23 @ 10:38:27
Postat av: Mags

Äntligen!!!!

Jag kan inte säga hur glad jag är för att du är piggare och för att du kommer till jobbet en dag när jag faktiskt är här!!!! I dag!

Bamsekram Mags

2010-04-23 @ 11:45:21
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: kerstin nordetun

Jag önskar verkligen att det är ett positivt besked du får. Men med tanke på att du faktiskt känner dig piggare så är jag säker på att det blir så.

förstår att det måste vara fruktansvärt att gå o vänta och inte våga hoppas eller att inte måla faan på väggen. Svårt att fokusera på positiv energi då. Men du är så himla duktig på att fokusera och styra din energi så jag är så säker på att det går åt rätt håll. En stor stor kram till dig!

2010-04-26 @ 17:53:39
Postat av: Maria EB

Mm - förstår att det måste vara vidrigt. Var hos gyn för att kolla tillväxten på ett ofarligt myom häromdagen och kände mig helt skakis. Så NEJ - jag fattar nog inte alls hur j-t du har det. Och därför är jag ännu mer imponerad av hur du hanterar skiten. Peruk är bra när det är kallt om inte annat. Känner man sig inte lite mera "klädd" också?!

Men nu ska det bli sol och varmt - och du ska få positivt besked i nästa vecka. Så blir det!

Megavalborgskram

Maria

2010-04-28 @ 18:32:21
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej igen!!Idag pratade vi om så mycket annat att jag glömde säga att jag tänker på dig i morgon!!Jag jobbar hela helgen men hoppas jag kan hälsa på dig någon dag.Kram från Majsan

2010-04-28 @ 20:28:46
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Vill bara önska dig en bra helg! Hoppas att allt gick bra igår och att det flyter på åt rätt håll. Har skickat dig en inbjudan till glasets dag nästa lördag. Du få väl se hur du mår om du orkar komma. Skulle vara fantastiskt roligt att träffa dig. Jag har ju slutat men lovat att jag skall vara där den dagen. I så fall ses vi då. En stor stor kram till dig. Tänker på dig!

2010-04-30 @ 07:57:49
Postat av: Mags

Hej Sussi!

Tänk om det hjälpte att tänka på dig, då hade alla våra tankar för länge sedan fixat denna vidriga sjukdom du går omkring med! Men eftersom detta är det enda vi kan göra, det och att höra av oss och då och då tränga oss inpå dig, så då fortsätter vi med det. Har tänkt på dig varje minut under hela helgen. Du är närmast hjärtat, det vet du!

Många, många kramar från Mags

2010-05-03 @ 01:23:09
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Ewa

Susanne, du finns hela tiden i mina tankar och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer att gå bra.

Varm kram Ewa

2010-05-03 @ 06:57:16
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Vill bara sända dig en tanke och hoppas det är ok med dig! stora varma kramar till dig!

2010-05-04 @ 19:31:22
Postat av: kerstin volminger

Susanne, tänker så mycket på dig och din familj. Många kramar från Kerstin

2010-05-09 @ 21:38:40
Postat av: Fia

Susanne, tänker på dig och hoppas det går åt rätt håll! Kramisar...

2010-05-11 @ 10:28:50
Postat av: Sussi

Hej!Nu börjar man bli riktigt orolig,tittar in varje dag.Tänker på dej.Kramar från en bloggläsare.

2010-05-12 @ 14:07:09
Postat av: malle

Går in här flera ggr per dag.

Undrar hur det är med dig?

2010-05-12 @ 17:21:19
Postat av: Linda

Hej

Har varit inne ett tag och läst din blogg men inte kommenterat. Nu börjar jag bli orolig. Hur är det med dig?

Kram

2010-05-12 @ 21:56:12
Postat av: Tuvan

Kära rara Susanne......

Hur mår du?

Hoppas av hela mitt hjärta att det är OK med dig?

Varma kramar från lilla mig

2010-05-13 @ 12:31:18
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Sänder dig all världens varmaste och innerligaste kramar! Förstår att du har det oerhört kämpigt då du inte varit inne på ett tag...Men jag hoppas du förstår och känner att vi tänker på dig hela tiden och håller andan på att det går åt rätt håll! Stor stor kram!

2010-05-13 @ 17:57:20
Postat av: kerstin nordetun

stor varm kram och alla önskningar om att det skall bli bättre för dig!

2010-05-13 @ 17:59:01
Postat av: Anja

Hej Susanne

Saknar dig i våra roliga projekt! Hoppas du får rapporter av Mags. Och hoppas vi får se dig på bättring! Kram kram

2010-05-13 @ 18:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0