lördagen den 2 januari - dissikering av popkorn...

Idag har jag varit extremt sugen på mat av allehanda slag. När Jasmiine poppade popkorn tidigare till Star Wars filmen, så kunde jag inte låta bli att smaka. En av mina svagheter har alltid varit popkorn. Så nu har jag suttit och pillat bort skalet från majskärnan för att kunna äta det vita, som smälter bra i munnen. Vad gör man inte när man blir sugen. Smakade också lite kall bearnicesås och det var så gott, men det blir bara en tesked. När det kommer matprogram på TV då zappar jag snabbt förbi. Nu har det gått några dagar sedan cellgifterna och då har jag inte lika mycket sura uppstötningar. De första dagarna är det bäst att det lite lugnt med mat.

Jag känner hur mycket energi cellgifterna tar från kroppen och jag kan sova mer än tidigare. Men efter några dagar blir det bättre. Ska börja och äta lite mer. Det har inte blivit av då sondmaten tar sådan tid. Om jag ska göra som dietisten vill, så ska jag sitta och mata mig 3x2 timmar varje dag. Det är sex timmar och de går ju inte. Jag kör in maten på en timme varje gång och det är ok för magen. Det är nog för att det tar sådan tid som det inte blir av att äta annat. Men det är nog dags att försöka lite mer, även om det måste var mosat eller flytande.

I dag var Jasmine och jag på stan och handlade lite. Det är mycket rea nu, men det är svårt att hitta saker på rean, då allt bara hänger i en enda röra i affärerna. Det tar sådan tid att leta, men vi lyckades hitta en del i allafall. I morgon åker Jasmine tillbaka till Uppsala. Hon säger hem, men jag envisas med att säga att det är Uppsala och att hos oss är hemma fortfarande tills skolan är klar. Jag vet, hon fyller snart 23 år, men man vill hålla kvar lite så länge som möjligt.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej!

Håller med dig om rean. Jag har varit på rea på stan en gång i år (fast det var visst förra året...) och jag köpte inte någonting - antingen var det rörigt eller annars tyckte jag inte att det fanns något vidare (eller jag kanske var för sent ute?). Nu får vi se fram emot vårshopping istället -låter HÄRLIGT med våren och det har redan börjat gå mot ljusare tider!

Det känns lite konstigt att skriva 2010 och vart tog hela första decenniet vägen?

Hoppas att vi ses imorgon!

Vacker vinterkram från Motala!

Ewa

2010-01-03 @ 10:36:51
Postat av: T

Hej Susanne!

Jag kunde inte, efter att ha läst din blogg, låta bli att kommentera. Vi har många gemensamma beröringspunkter. Jag diagnostiserades med tonsillcancer(skivepitel)i okt -08. Har genomgått strålbehandling (i Linköping), haft peg och sondmat. Dessutom misstänker jag att vi har samma ÖNH-läkare och tandläkare. Jag känner naturligtvis också igen mig i din resa...

Under hela min sjukperiod saknade jag någon i samma situation att bolla med. Så om du känner för att "prata" med någon som har "varit där", är du varmt välkommen att maila mig.

Kram till dig!

2010-01-03 @ 19:50:42
Postat av: maria

Hej Susanne

Här är blogg till en kvinna som har för tre års sedan haft cancer i munen

www.finnotto.blogg.se

hoppas att det hjälper

jag har tarmcancer och vet att prata med andra hjälper mycket

ha det bra. Maria

2010-01-04 @ 12:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0