söndagen den 24 januari - ett år äldre

Tiden går fort och det tycker man speciellt när man fyller år. 49 år idag. Naturligtvis känns inte det som något annorlunda. Vårt sätt att se på ålder har ju ändrats mycket. Vi kvinnor blir ju inte en tant längre och vi behåller ett ungdomligt levnadssätt längre än tidigare. Det jag tycker är svårt ibland är kläder. Min syster och jag var på stan i lördags och för en gångs skull gick det snabbt att handla. Jag har svårt att besluta mig när jag ska handla, men denna gång hittade jag mycket som jag tyckte om. Bl a hittade jag en jeanskjol som jag tyckte var i kortaste laget, men min syster tyckte att den var helt ok. Man vill inte se ut som en 15-åring. Jag köpte kjolen med argumentet att jag inte bryr mig om vad andra tycker. Sjukdomen borde ha fått mig att bli lite mer bekymmerslös vad gäller andra och vad andra tycker. Men det tar nog ett tag innan man har kommit dithän.

Helgen har varit lugn. Har träffat mina systrar, promenerat och styrt lite hemma. Imorgon ska jag till Linköping på ett möte och Ewa är snäll att hämta mig. Sedan kommer Roger och hämtar mig i Linköping så att jag hinner till Vårdcentralen för provtagning inför tisdagens cellgifter. Än så länge har jag klarat mig bra och inte varit något sjuk och det är tur, så att jag kan får behandlingarna som är bestämt.

F o m måndag börjar jag jobba 50%, men det känns som att det ska gå bra.

Nu ska jag äta lite pressad potatis med fisk och sås.

Kommentarer
Postat av: Maria EB

Grattis Susanne!

I morgon är det min tur att fylla. 52 känns inte så himla upphetsande heller men det ger anledning till tårta (kanske inte för dig?) och samvaro familjen.

Du skrev om det vardagliga och vanliga som man saknar när allt vänds uppochned. Klädfunderingar av den typen som du beskriver är väl bland de vanligaste "problemen" som vi kvinnor gör oss. Men rätt tänkt Susanne - skit i om någon annan tycker att kjolen är för kort. Om du gillar den är den ok. Så är det bara. Har ju läst att du har finfin figur nu också - så kör hårt!

Megafödelsedagskram

från en 51-åring i Tranås

2010-01-24 @ 20:13:34
Postat av: Cia

Hej,

Har följt din blogg ett tag. Grattis på födelsedagen! Tycker det var jättebra att du köpte den där kjolen som både du och din syster gillade :-). Har själv problem med depression och brukar på nåt sätt försöka att inte synas för mycket för jag tycker det är jobbigt. Men jag börjar försöka ändra på den inställningen bl.a. genom det här med kläder. Det var så skönt att läsa den meningen du skrev att du köpte kjolen och inte bryr bry dig om vad andra tycker, huvudsaken är att du gillar den :-).

Önskar dig allt gott och massa kraft i kampen mot cancern.

Kram

2010-01-25 @ 07:57:40
Postat av: Annette Lehtinen

Grattis i efterskott!!!!!

Klart att du ska ha kjolen.Vem bestämmer om vi är för gamla,unga långa eller korta? Man ska köpa det som man själv tycker om inte vad andra tycker om.

Härligt att du ska börja jobba lite smått.Halvdag kan väl vara precis lagom.

Kommer upp och fikar med dig när du är på plats och har tid.

Kram Annette ( snart 49 också)

2010-01-25 @ 10:27:26
Postat av: Marie

STORT grattis en dag i efterskott Sussie! Nehej man blir aldrig för gammal för en kortare jeanskjol, jag vill också ha en! Kramar så hörs vi av någon dag.

2010-01-25 @ 18:40:22
Postat av: Ewa

Hörde du, du! Jag hade en kort jeanskjol på mig idag när vi var på möte och du sa inget fastän jag är 55!!! Så på med den bara, så att vi får se den på torsdag när vi ses på kontoret igen.

Kort-kortkram Ewa

2010-01-25 @ 18:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0