torsdagen den 4 mars - hemma igen

det blev en vecka på sjukan istället för fem dagar, men nu är första kuren avklarad. Att man kan vara så trött. Första dagen hemma låg jag rakt upp och ned i sängen hela dagen. Idag är det bättre och Roger och jag gick ett varv runt kvarteret. Måste få upp kondisen igen till nästa gång. Idag var vi på strålningen med läkarbesök, göra mask och röntga. Masken är större denna gång, dvs den går ned över bröstet också, men den sitter hårdare åt än förra gång. Det krävs otrolig kraftansträngning att klara att ligga fastsatt på det hät sättet. Jag hade tagit en lugnande tablett innan, men det var knappt att jag kunde ligga still utan panik. Provstrålning den 12 mars och sedan börjar det den 15 mars med 15 strålningar totalt varje vardag. Däremellan cellgifter. Vet inte än hur det ska göras.

Jag har svarat på behandlingen. Metastaserna vätskar sig och drar ihop sig. Så det är positivt. För övrigt handlar det om att må så bra som möjligt. Jag kommer att gå ned på 25% arbetstid, för tiden kommer inte att räcka till.

I morgon flyttar vi tillbaka till vår lägenhet och det ska bli jätteskönt.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Så hilma skönt att du svarat på behandlingen! Kommande veckor kommer att vara oerhört intensiva och slisamma för dig/er men det kommer att ge resultat - det har ju redan visat sig!

Tänker på dig med värme hela tiden.

Hjärtekram Ewa

2010-03-04 @ 19:00:49
Postat av: Fia

Glad jag blir att du skriver ett par rader här, då jag undrar hur det går för dig. Tänker på dig...

Kramisar Fia

2010-03-05 @ 05:24:51
Postat av: kerstin nordetun

skönt för er att få flytta hem igen. Helt osannolikt egentligen att behöva hålla på med sådana saker också mitt i allt. Men visst, livet runt om fortsätter precis som vanligt med många praktiska saker. Kanske känns detta skönt på sitt sätt. Önskar dig med all värme som finns susanne all världens energi och styrka för denna behandling som börjat bra. Tänker på dig och ser fram emot när vi skall sitta ner tillsammans på en uteservering i sommar och ta en fika. :-)

Så all fortsatt lycka till i nya behandlingen! Tänker på dig! stora kramen

2010-03-05 @ 09:19:42
Postat av: Mags

Skönt att du är hemma och skönt att du svarar upp på behandlingen!

Tröttheten förstår jag till 200 procent! Varför skulle du inte vara det med allt det du går igenom!

Jag är bara så tacksam över att höra att du har siktet framåt och att du laddar om, du är det tappraste och det klokaste jag vet!

Allt gott och många varma kramar,

Mags

2010-03-05 @ 11:27:56
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Maria EB

Om ni har det lika soligt som vi i Tranås så är det en perfekt dag för att ta flera varv runt kvarteret. Man riktigt känner hur livsandarna återvänder. Härligt också att återvända till lägenheten såklart. Men - bäst av allt - att du svarar positivt på behandlingen!!!

Hoppas du kan ha en riktigt skön helg och även om du är trött både på och av allt skit så kommer det att bli bra!!!!

Megamegakramar

Maria

2010-03-05 @ 13:58:55
Postat av: Annika H

Tänker på dig och följer din blogg. Skönt med positiva resultat!

Kram!

Annika

2010-03-05 @ 17:46:18
Postat av: Charlotte

Härligt att behandlingen börjat ge resultat! Jag håller alla tummar för att det ska gå bra med strålningen också och att du ska slippa panikkänslor. Många kramar Charlotte

2010-03-05 @ 20:28:08
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Vill bara sända dig en tanke och en kram.

2010-03-08 @ 18:49:01
Postat av: Mags

Kram i vårvintern, takdropp och dagsmeja. Hoppas att flytten tillbaka till lägenheten gick bra. Jag utgår från att det kändes skönt att vara hemma i den egna lägenheten igen.

Tänker på dig.

Mags

2010-03-09 @ 20:43:19
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Malin T

Hej Susanne! Tänker på dig varje dag och följer bloggen, skriv nåt nu!

kram från Malin

2010-03-10 @ 10:25:18
Postat av: Camilla Lejon

Hej Susanne! Underbart att behandlingen redan har börjat ge resultat, hang in there!! Vi ses snart!!

Kram Camilla

Postat av: kerstin nordetun

tänker på dig! kämpa på! Efter mörker kommer alltid ljus...och nu börjar solen skina på riktigt! tänker på dig och önskar dig all lycka till i behandlingen! Hoppas du får lite kraft av solen. kramar

2010-03-10 @ 12:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0