lördag 29 augusti - mat, mat, mat

Allt handlar om mat. Att komma på mat som jag kan äta, som halsen tål. Provade konserverade aprikoser igår och munnen brände som eld. Trodde de skulle slinka ned lätt. Glass fungerar inte heller längre. Påminn mig om, när allt det här är över, att jag aldrig ska banta mer. Jag ska älska mina extrakilon och sluta detta ständiga bantande. Det är tack vare mina extrakilon som jag klarar det här bättre. Nu finns det lite att ta av när jag inte kan äta. Gud, så gott det vore med en grillad köttbit, klyftpotatis, sallad och bearnicesås, men det dröjer nog innan jag får smaka på det.

Men maten är viktig och säkerligen en stor orsak till det växande antalet cancerfall, men även andra sjukdomar som har dykt upp på senare tid. Alla tillsatser i maten tar död på oss. Jag kanske skulle blir talesman för lokalproducerad mat. Det skulle min kollega Louise gilla, som är matexperten i Östergötland.

Såg på TV-galan Kristallen igår. Det bästa programmet blev På spåret, som har sänts många år nu. Det borde ge en signal till TV-folket att vi vill se lite mer genomtänkta program. Trenden att vanliga männsikor ska vara med och tävla om både det ena och andra, är bara billig TV. Vi vill se lite annat också. Det kommer från en som tillbringar mesta delen av dagarna framför TVn och är ganska trött på alla dåliga såpor.

Min underbara lillasyster följde med till Maxigallerian idag. Första gången på flera veckor som jag orkade åka iväg och gå på stan ett tag. Det var kul att kolla in höstkläder. Efter allt det här, då ska det bli shopping av.

I morgon åker Jasmine tillbaka till Uppsala. Det blir jobbigt. Hon är en fantastisk tjej, som jag är så stolt över och som har hjälpt mig massor de här veckorna. Jag hoppas att hon kan koncentrera sig på pluggandet och lägga sin mamma åt sidan. Vi kom igång så bra i början av sommaren med vår detoxkur med bara frukt och grönsaker och mådde båda mycket bra av det. Sedan kom min cancer emellan och förstörde fortsättningen. Nu får hon fortsätta själv tills jag är med ¨på banan igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en så stark och modig person och du kommer att klara det här om någon. Jag är glad för att du är min vän. Mina tankar är hos dig och du vet att jag finns här när du behöver mig.



Kram från Marie

2009-08-29 @ 20:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0