fredagen den 11 deceember - tårar, tårar och tårar

Ja, idag blev det många tårar. Det började redan när mamma och pappa hämtade mig för att åka till Linköping och den andra cellgiftbehandlingen. Jag snyftade hela vägen till Linköping. Varje gång jag ska till sjukhuset, så har jag antingen fått tråkiga besked eller gjort någon jobbig behandling. Det var sådan spänning som var tvunget att komma ut. När vi sedan kom till onkologen och nålen skulle sättas vid handleden då kommer tårarna igen. Men denna gång fick jag bedövningspläster innan, så det hjälpte lite. Sedan skulle de sticka i armen också, för att se om jag har en infektion i såret. Värdena var lite förhöjda, så jag får vänta på svar på en odling på såret. De vill inte gärna ge antibiotika när jag får cellgifter. Det förvånar mig inte om det är en infektion, för tur är ju inte något som jag har. Nu börjar också aknen blomma ut i ansiktet och det är röda märken som syns väl i mitt bleka ansikte. Jag hoppas Gud förstår att jag behöver något positivt nu, som t ex att jag börjar märka att tumörerna minskar snart.

När mamma och pappa sedan skulle åka så började jag störtgråta och varför vet jag inte. Så mamma och jag grät i kapp. De stannade kvar till Roger kom och tog över. Så en del spänningar har kommit ut idag.

Nästa gång blir den 29 december. Tyvärr har jag min känsligaste period över julhelgen, så jag får passa mig för baciller.

Iidag blir det sängen tidigt, för gråta tar på krafterna. Jag hopps jag orkar gå på stan i morgon.

Kommentarer
Postat av: Ewa

... och samtidigt är det skönt att få ut allt genom att låta tårarna rinna - hellre det än att bita ihop...

Du finns hela tiden i mina tankar.

Kram Ewa

2009-12-11 @ 21:36:14
Postat av: Marie

Sussie, vi är nog riktiga gråterskor både du och jag. Men man behöver nog lätta på trycket ibland för att kunna komma vidare. Du bär på så mycket inom dig nu och jag tycker att det är bra att du har förmågan att släppa fram dina tårar. Jag tänker på dig hela tiden och vägrar att tro på annat än att det snart ska vända och att turen ska stå på din sida.



Kramar från Marie

2009-12-12 @ 16:43:07
Postat av: Maria Ehrlin Brege

Hej Susanne!

Ja, mycket mer i livet än man tror är nog en följd av slump och tur. Man vill så gärna föreställa sig att man själv påverkar allt genom att vara duktig och göra rätt. Att släppa kraven och låta gråten komma fram är ju det enda möjliga ibland när man går igenom det du gör. Varför skulle man inte gråta när det är så j-igt?! Det viktigaste är nog att komma tillbaka till spåret igen efter lite fritt fall så att säga. Och det klarar ju du - det vet vi.

Träffade några tjejer igår som pratade om två kompisar som båda var friskförklarade efter olika cancersjukdomar. Du kommer snart att räknas till den gruppen Susanne. Håll ut och kämpa på - vi tänker på dig jättemycket!

Helt bacillfria megalussekramar

Maria

2009-12-13 @ 10:29:00
URL: http://susanneplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0