söndagen den 13 december - sankta lucia...

När barnen var små var det lucia och lussekatter, men nu är de stora och lucia är som vilken dag som helst. Var på stan med min syster igår och shoppade lite kläder och julklappar. Det är så skönt att komma ut och göra vanliga saker.

Min väninna Marie var här idag och hade med sig en artikel om en  34 -årig tjej som har samma cancer som mig . Men hon var inlagd i fem månader och fick till råga på allt dubbelsidig lunginflammation. Hon har också genomgått strålning, cellgifter och operation. Hon har inte varit hemma så länge och kämpar också med maten och försöka hitta något som går att äta. Hon har haft det riktigt jobbig som ensamstående mamma med tre barn.
Jag var ute på hennes blogg och läste om henne och lämnade en kommentar om mig och min blogg.

Jag har börjat dricka mitt kosttillskott, som finns i olika smaker. Den med chokladsmak är riktigt god. Smakar precis som mjökchocklad. I morgon ska jag till Linköping på möte, vilket jag ser fram emot. Jag har inte varit på vårt kontor i Linköping sedan innan operationen. Så det blir trevligt att träffa arbetskamaterna där.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Det känns mera jullikt nu när marken är lite vit. Det ska bli kul med julklappsbyte på tisdag och framför allt att vi ska träffas allsesammans!

Vi ses imorgon!

Kram Ewa

2009-12-13 @ 20:56:55
Postat av: Gudrun

Jag hoppas att du skall få en riktigt fin Jul och kanske kunna få någon liten munsbit som smälter i munnen och lite gott mineralvatten. Vad härligt att höra att du far omkring på stan och shoppar. I sommar får vi väl kanske åka till Vadstena igen om magen vill och kan. kram

2009-12-14 @ 00:53:13
Postat av: Marie

Visst är det tyvärr så att Lucia har blivit som vilken dag som helst nu när barnen har blivit stora. Jag kan sakna tiden som var när de var små samtidigt som det känns skönt att dom är vuxna nu. Vi såg ett otroligt sött litet luciatåg här på jobbet i fredags. Det var dagiset som sitter under oss som kom och lussade. Dom var så söta att jag blev tårögd och samtidigt tänkte jag att jag hoppas att alla barnen har det bra och har det tryggt hemma med kärleksfulla och trygga föräldrar. Tyvärr är det ju inte så för alla barn. Där känner jag att vi har lyckats Sussie. Våra barn har växt upp med föräldrar som bryr sig och som har gett dom både kärlek och allt annat nödvändigt de har behövt. Vi kan sträcka på oss och vara stolta, vi har gjort ett bra jobb :)



Ha en bra dag i Linköping min vän.



Kramar från Marie

2009-12-14 @ 08:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0