söndagen den 6 november - te och lussebulle

Konferensen i fredags gick jättebra och det kändes så skönt att för en stund känna sig som vanligt. När jag tittade mig i spegeln när jag kom hem, så såg jag den gamla susanne där. Hon finns därinne och kämpar med att få komma ut. För att fira att det gick bra köpte jag en lussebulle med hem för att testa. Tog en bit som jag blötte i teet, men det blev som en degklump i munnen och det var bara att ge upp. Roger gjorde istället på jobbet en grön ätrtsoppa. Först när han sa vad det var kände jag det är väl inte det första som jag vill testa, men det var underbart gott. När man varit utan mat så länge som jag, så är det inte något särskilt man är sugen på, utan man vill bara känna smak av något. Så ärtsoppan fungerade jättebra. Nu blir det det som mellanmål några dagar och sedan får vi göra någon annan soppa.

Roger och jag var på stan igår och handlade lite kläder till mig. Bl a var vi på Bodyline, en underklädesbutik i Linden. Jag går dit ett par gånger om året och handlar och de är så trevliga och hjälpsamma i butiken. Nu var det länge sedan jag var där, men hon som äger butiken kände igen mig. Till och med kom hon ihåg vad jag gillar för Bh-ar, så hon gick och hämtade lite olika. Jag placerad Roger nära ifall jag inte klarade av att knäppa själv, men hon kom in och knäppte och styrde, så det gick snabbt att hitta vad jag ville ha. Jag blir så imponerad när man möter så serviceinriktad personal. Det är inte så vanligt idag, utan oftast får man klara sig själv.

Idag är Jakob på Ullared med sin kusin och sambo.  Han följde med som sällskap åt sin kusin. Han fick en lista med sig med saker att handla, om han kände för det.  Det blir spännande att se om han har med sig några påsar hem. Han som hatar att gå på stan och handla. I veckan som kommer ska jag undvika för mycket folk. Mitt immunförsvar är i botten nu fram till nästa behandling på fredag.

Kommentarer
Postat av: Mags

Hej!

Hoppas helgen var skön! Det låter som om den varit riktigt bra! Nya kläder och god soppa! Inte fel alls skulle jag vilja säga.

Vi inser att det inte handlar om några besök under denna vecka så vi får väl ha kontakt via telefon och blogg i stället. Du vet var vi finns och att vi finns.

Bamsekram i decembermörkret. Tänd flera ljhud!

Mags

2009-12-07 @ 08:22:41
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Annette

Hej Susanne,

Jag blir så glad när jag läser alla framsteg du gör.Visste väl i och för sig innest inne att du inte kommer att ducka för det du har gått igenom. Du är ju en 61:a.

Man får så många tankar när man läser din blogg. Man stannar liksom upp och börjar värdesätta det och dom man har omkring sig.Det är inget som är självklart.

Spring nu inte omkring och sug i dig en massa baciller utan var hemma och mys, läs en bra bok, ät Rogers gröna ärtsoppa och tänd några ljus.

( undrar om det var ljus Maggans skulle tända eller vad hon menar i inlägget)

Stor kram till dig från mig



/// Annette

2009-12-07 @ 09:32:35
Postat av: Ewa

Hej Sussie!

Så roligt att du kunnat äta lite och varit och shoppat - snart gör vi det tillsammans igen!

Det var två jättebra konferensdagar och det var verkligen härligt att se och höra ditt stora engagemang (så snygg du är i vinrött förresten). Det har ju varit ditt mål att vara med vid just detta tillfälle och det gick jättebra - VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!

Självklart ska du vara extra rädd om dig just nu så du hör av dig när du vill ha besök - vi hörs på telefon så länge istället.

Kram från Ewa just hemkommen från ett vitt men disigt Sälen

PS: Om du har lust att läsa eller lyssna på talbok så kan jag varmt rekommendera "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson (jag nämnde den ju för dig men kom inte ihåg hela titeln). Vi har lyssnat på den i bilen och jag gillar den skarpt - det är en otrolig (påhittad) historia och samtidigt en tillbakablick på vad som hänt i världen under de senaste 100 åren

2009-12-07 @ 18:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0