torsdag 10 december - i morgon är det dags för andra kuren

Ser fram emot att få cellgifter i morgon, för efter andra gången ska det börja minska, om jag det är rätt cellgifter jag får. Det är trångt nu runt halsen och jag skulle vilja kunna räta upp halsen ordentligt. Så jag hoppas så mycket attt tårarna kommer när jag skriver det. Sovandet är bättre nu och jag vaknar oftast bara en gång. Tyvärr har såret vid halsen börjat vara igen och det är inte bra. När jag vaknar på morgonen känner jag lukt och först trodde jag att det var från munnen, men det är från såret. Läkaren får titta på det i morgon.

Jag har fått flera mail från vänner som berättar historier om personer som drabbas av olika typer av cancer och som det gått bra för. Just nu är jag konstigt lugn när jag tänker på allt. Jag vet inte om jag mentalt har lyckats acceptera läget och eftersom jag inte kan göra något, så hjälper det inte om jag hetsar upp mig. Jag kan tänka fula tankar utan att bli upprörd och det är skönt på något sätt.

Klockan är bara 9.30 när jag skriver. Roger jobbar dag den här veckan och jag går upp när han går strax efter sju. Blir lite uttråkad och då är det bra att sätta sig och skriva lite. Ska arbeta ett par timmar och skriva om vår utvecklingsplan som vi diskuterade på konferensen i Kolmården. Det går bättre att skriva nu och det tar längre tid innan muskeln i axeln säger ifrån.

Har sett en del debatter om Försärkingskassan och det är som vanligt med politiker att de skyller på varandra. Tänk om de istället någon gång skulle erkänna att det blev fel. Då kanske de fick behålla folks förtroende, men det är inte att tänka på. Såg ett program med två bröstcancerkvinnor som hade fasta arbeten, men som gick under behandling och var sjukskrivna. De hade blivit uppmanade att söka andra arbeten, men vad hjälper det om man har svåra biverkningar att man inte kan arbeta överhuvudtaget. Det här upprör så många att det nog kan bli regeringens fall.

Idag är det december igår blev det fel och jag är inte så duktig på att ändra när jag har publicerat.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej!

Jag läste "När det ser som mörkast ut - det är då det sker förändringar - inom dig". Du har haft en höst som ingen av oss kan förstå men som vi fått följa både via din blogg, samtal, mail, sms och träffar. Detta har fått oss alla att tänka och förundras och med all säkerhet så har det också gjort både att du och vi andra idag värdesätter saker på ett annat sätt...

Nu är det dags för det mörka att försvinna och vi hoppas att det redan har vänt och aldrig kommer tillbaka!

Tänker på dig och ser fram emot att vi ses på måndag.

Varm kram Ewa

2009-12-10 @ 10:25:53
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej!!Vad skönt att du sover bättre nu.Man blir ju lite piggare då.Håller med dig om det här med försäkringskassan,bara en massa folk som skyller på varandra.Och du,om det är november eller december spelar väl ingen roll!!Huvudsaken är att du skriver och mår bra av det.Tänker på dig imorgon.Kram Majsan.

2009-12-10 @ 10:29:08
Postat av: laila Andersson

Hej Susanne.

Va skönt att du mår lite bättre. Det är det jag säger, du är stark som en björn. Synd att du är så infektionskänslig, annars skulle du ha varit med på julfesten i kväll här på Näringslivets Hus. Vem ska jag nu dansa med.........

Jag lovar att vi ska höja glaset och skåla för dig Susanne. Nästa party är du med.

Lycka till i morgon. Säg till dom att du vill ha en dunderspruta, har inte tid med den här skiten säg.

Stor kram från Laila.

2009-12-10 @ 11:57:28
Postat av: Inger

Ska tänka på dig under dagen i morgon och hoppas att det är rätt sort du får!

Tänk jag märkte inte ens att det stod fel månad..Ville nog att det skulle vara november för då får jag plötsligt gott om tid.

Om du ska ändra går du in på din sida och tar fram inlägget under rubriken "Arkiverade". Dubbelklicka på länken till inlägget och när du får fram den klickar du på länken "ändra redigerare" och gör dina ändringar. Sedan klickar du på knapppen "Spara och publicera". Inget är svårt i datorns väg när man väl kan det :-)

Vi hörs. Kram Inger

2009-12-10 @ 14:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0