torsdag 3 december -bort ur min kropp,

bort ur min kropp, bort ur min kropp, jag vill leva, jag vill leva, jag vill leva. Det är mitt mantra som jag upprepar i huvudet flera gånger om dagen. Har läst att man ska sända ut signaler i universium och att göra det ofta, så kanske något händer. Tankens kraft.

Nyheterna idag gjorde mig riktigt arg. Nu ska cancersjuka tvingas ut att arbeta och om de inte kan gå tillbaka till sina gamla jobb ska de söka nytt. Så säger lagen, säger försäkringskassan och regeringen tycker försäkringskassan tolkar lagen fel och det få man väl hoppas. Var tog det sunda förnuftet vägen. Det är allt för många paragrafryttare som styr och ställer.

Idag är jag nyklippt och det var skönt. Det var nog två månader sedan sist.

EFtersom jag kan bita ihop tänderna nu skulle jag kunna börja smaka på mat, men jag drar mig för det. Tror att jag är rädd för att det inte ska gå bra och jag orkar inte bli besviken. Nu är det tryggt med sondmaten. Men jag måste och jag vill ju naturligtvis börja äta och känna smaker. I helgen har jag satt som mål äta lite potatismos, som är milt för magen. Måste komma igång till julen. Vore gott att kunna äta lite julmat.

Jag fick alldeles nyss ett mail som jag blev så glad för. Det var från Langrynförbundet, som är en organsation för den här typen av cancer. Mannen som skrev arbetar på deras kansli och han har haft det jag har och också gått igenom cellgifter och fick 2005 också cancer i struplocket och är opererad. Han lever och mår bra idag.

Nu ska jag förbereda konferensen imorgon. Inser att jag måste upp kl 06 för att hinna med alla bestyr. Tyvärr vaknar jag kl 04 varje natt och ligger vaken ett par timmar och sedan somnar om någon timme, men det går ju inte i morgon. Får försöka somna tidigare ikväll. Vilka problem man har fått, men det är mycket som ska fungera för att jag ska orka. Det är väldigt frusterande att acceptera alla förberedelser som ska göras innan jag ska göra något.


Kommentarer
Postat av: Marie

Du är värsta fightern min kära vän. DET kommer du långt med. Bra, fortsätt att sända ut dessa positiva tankar ut i rymden, det tar ett tag innan man kommer in i det men det lättar faktiskt upp och hjälper. Vi hörs något till helgen.



Kram från Marie

2009-12-03 @ 20:26:44
Postat av: George

Hejsan Susanne, George heter jag, du kanske känner mig från min blogg ....med liemannen..

Jag gillar ditt mantra skarpt! Mitt eget var: INGET får ner mig på knä! Jag tror nästan ditt mantra är bättre än mitt! Så länge det funkar!



Jag tänkte komma med råd, du vet ju att vi killar gillar att ge råd.....

Det gäller sömnen, jag själv hade jätteproblemmed sömnen precis i början av diagnosen och första tiden med cellgifterna, en kombination av pigghet från kortisonent (som man tyvärr behöver) och tankar som snurrar i skallen hela tiden¨!!!



Bara under några dagar testade jag lätta sömntabletter, bara i 4 till 5 dagar, bara så att kroppen hittade "sömntåget" själv.

Därefter var man tillbaka på sömnrutinen igen, och det behövs så väl att vi har bra sömn, både för läkningen och för humöret och kampviljan!



Du får min hälsning och cyberklapp på axeln!

George (hata cancern)

2009-12-03 @ 23:07:16
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Inger

Ååå vad skönt att du skrev igen! Jag har tittat flera gånger varje dag och började bli orolig..

Jag VILL också att du ska leva!! Vi delar ju samma tro på tankens kraft och jag har sänt ut min tanke till universum ofta. Då blir vi ju flera som gör så och då blir det en kraft som heter duga. Bra jobbat Sussi! Vi hörs snart. Kram/Inger

2009-12-04 @ 10:01:43
Postat av: Eva-Karin

...måste bara dela med mej av ett citat som jag gillar...

"Du ska inte göra det du tror världen behöver

Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga

Ty vad världen behöver

Är människor med hjärtan som sjunger."

Det är härligt att se på din blogg att du har så många människor med hjärtan som sjunger och som hejar på dej i all sin kraft!/systeryster

2009-12-04 @ 11:21:23
Postat av: Anonym

2009-12-04 @ 11:23:45
Postat av: Mags

Hej Sussi!

Tusen tack för i dag! Du var med oss på vår Turistchefsdag i Kolmården, du var tillbaka där du ska vara och du var så himla bra! Dessutom är du otroligt söt att se på, ärtig var ordet!

Vi är så många som använt oss av alla upptänkliga varianter av kraft - tanke, bön, mantra, svordomar, ljuständning och svar på bloggen!

Tillsammans med medicinering och inte minst din egen inre, otroliga kraft kan vi flytta berg och döda cancer!!! Så det så!

Denna helg tänder vi två ljus i advent och för min del ska jag tända alla ljus jag hittar i domkyrkan för din fortsatta välgång, för det var underbart att se och höra dig igen! VÄLKOMMEN TILLBAKA!

Adventskramar Mags

2009-12-04 @ 16:44:53
URL: http://susanneplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0