måndag 30 november - fortfarande inte något illamående

Det är skönt,så nu blir det nog inte något av det. Idag var jag och köpte skor på Sköna skon. Roger stannade utanför dörren, så det var smidigt. Det var inte mycket folk i affären så säljaren var på hugget och hämtade skor. Första gången jag köpte skor utan att titta på priset. Jag kan vara ganska dumsnål annars och är inte den som impulsköper. Men nu hittade jag ett par sköna och snygga, så det var bara att köpa. Jag ska gå runt och titta och jämföra i vanliga fall innan jag handlar något, vilket kan vara irriterande för den som är med.

Mamma och pappa var här och vi tog en promenad i skogen och var ute i en timme. Så kondisen är det inte något fel på. På eftermiddagen satt jag och jobbade ett par timmar vid datorn och försökte få ordning på hur vi ligger till just nu eknomiskt. 

Sedan åkte jag med min syster för att köpa blommor i en ny mysig blomsteraffär som har öppnat. Vi hamnade sedan på Maxi där jag hittade lampor och lite annat.  En riktigt bra dag och jag känner mig ganska pigg.

Transplantet i tungan har minskat och jag behöver inte ha den vita tussen i munnen hela tiden. Det är bra, då folk tittar när jag har det. Även om jag inte ser så hemsk ut nu, så tittar folk och jag brukar tänka på dem som har svåra handikapp och som får utstå det varje dag.

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Jag har följt din blogg hela tiden och tänkt mycket på dej,så roligt det var att läsa den idag där din positiva syn kommer till sin rätt att du känner att du kan ge dej ut att shoppa och att kan vara med på konferensen, du har kommit långt på färden/Maries mamma

2009-11-30 @ 23:04:31
Postat av: Mags

Så underbart att höra att du mår så mycket bättre och att du KAN, VILL och GÖR!!!

Shoppa på du, det är du sannerligen värd!

Kramar Mags

2009-12-01 @ 08:17:29
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Inger

Hej min vän!

ja dumsnåla har vi alltid varit! :-)Kommer du ihåg hur vi delade en läsk och negerboll på Spiran fiket (3.75kr var!)? Eller en stor chockladkaka på toan?

Det där lever liksom kvar, fast det inte behövs längre... Du har kommit ett steg längre än mig. Det är bra (för nu kan jag utan problem gloffsa i mig en hel chockladkaka själv;-))! Vi hörs/kram Inger

2009-12-01 @ 08:39:07
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej!!Vad skönt att höra att du haft en bra dag och känner dig ganska pigg.Blommor och shopping gör ju underverk för humöret!Vad bra att du inte behöver ha tussen hela tiden längre.Vi har ju pratat om det här och på grund av mina egna erfarenheter förstår jag precis hur du känner.Folk tittar,och mitt är ju ändå hudfärgat och bara två gånger om året!Kram Majsan

2009-12-01 @ 08:52:12
Postat av: Marie

Hej min vän!

Underbart att du har börjat komma ut och göra vanliga saker igen. Jag tror att jag råkade komma ner och ringa på hos dig igår när du var iväg till blomsteraffären, men jag tittar ner någon annan dag. Sussie, du ser jättefräsch ut, det ska du bara veta.



Kramar från Marie

2009-12-01 @ 08:59:02
Postat av: Maria EB

Hej Susanne!

Jag håller med alla andra - du låter piggare och klart på väg tillbaka till det mer normala livet. Som innehåller shopping, promenader och annat kul utan tussar i munnen. Hoppas det håller i sig och att det inte dyker upp något jobbigt illamående.

Och du - när jag råkar ut för något svårt kommer du att vara min role model ska du veta. Jag är så himla imponerad av hur du hanterar detta så det finns inte ord!!

Megakram

Maria

2009-12-01 @ 13:58:51
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej!

Så härligt det var att träffa dig och så mycket som har hänt på bara en vecka! Redan när du mötte oss i dörren i din fina cerisa tröja så kändes det att du nu verkligen är på gång igen. Du är precis samma Susanne som förut med din härliga glöd och beslutsamhet samtidigt som du gått genom så mycket som säkert fått dig (och även oss andra) att se annorlunda på livet...

Vi ses på fredag-kram!

2009-12-01 @ 18:55:30
Postat av: Charlotte

Hej!

Kul att prata med dig förut idag. Och som jag sa, härligt att höra att du är full av djävlanamma och positiva tankar!

Kram

Charlotte

2009-12-01 @ 19:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0