fredagen den 11 september - musik gör en glad

Ibland undrar jag hur jag får dagarna att gå. I och för sig tar ett par timmar på  morgonen innan allt är avklarat, som ska göras med kräkningar, mediciner och sondmat. Men sedan är resten av dagen kvar. Börjar känna mig piggare och vill då göra mer. Har nu fått kallelse även till plastikkirurgin för att förbereda operationen. Det är dagen innan det andra besöket på öron-näsa-hals är. Den veckan kommer jag att vara ett nervöst vrak. Hoppas att jag kan hålla känslorna iordning till den veckan, så jag inte börjar oroa mig innan. Tankar om hur jag kommer att se ut efter operationen är svåra hålla undan. Kommer det att krävas mängder med smink för att se någorlunda ok ut. Jag vet att de är skickliga, men det finns många nerver och muskler i halsen, som är känsliga.

Jakob satte på bra musik idag, gamla 50- och 60-tals låtar. The Supremes, Tom Jones m fl. Sådana där låtar som man blir glad av och vill dansa. Vi spelade nog för hela huset. Tänk så mycket positiva känslor som musik framkallar. Det var första gången på länge som jag dansade loss i vardagsrummet. Dansa måste jag göra oftare när jag blir frisk. Jakob lagade kotlett och klyftpotatis och jag kunde inte låta bli att lukta och det luktade sååååå gott.

Min lillasyster tog med mig ut en stund till deras sommarstuga. Jag måste komma ut mer. Det är så skönt att få "frisk" luft istället för att vara inne hela tiden. Det får bli målet nästa vecka.

Det är så många roliga jobbmöten och konferenser under hösten som jag tyvärr inte kan delta i. Bl a Stora Turism-priset i Stockholm, som brukar vara mycket givande med många bra föreläsare. Vårt bokningsprojekt börjar ta form och avtalet ska bara skrivas på, så kan vi dra igång. Skrev på vår marknadsplan för nästa år och budgeten. Turismsommaren har gått mycket bra, så jag hoppas att våra politiker inte drar ned vårt bidrag till nästa år. Det är ju dumt att dra ned i den branschen som ser ut att klara lågkonjunkturen bra och där fler arbetstillfällen kan skapas om man fortsätter satsa.

Roger arbetar fredag och lördag kväll, men det är jag ju van vid. Men just nu är det lite tråkigt när han gör det.
Tittade på det nya Kändisdjungeln på TV4. Det där med att utsätta folk för allehanda äventyr är nog mest spännande för dem själva. Det var ett ganska fånigt program.

Kommentarer
Postat av: Ewa

God morgon!

Är redan uppe fast det är helg - hjärnan är inställd på att vakna och då spelar det ingen roll att det är lördag.

Vad bra att du kommit igång med bloggandet! Du har mycket att berätta och gör det på ett sätt som ger väldigt mycket för oss som känner dig (och säkert för andra också).

Jag ser fram emot att följa din blogg och framför allt att snart träffa dig!

Kram Ewa

2009-09-12 @ 06:56:32
URL: http://susanneplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0