onsdagen den 2 september - sista gången

Strålning för sista gången. Sista gången att lägga sig på bristen med masken på. Men jag fick faktiskt MVG+ i kursen "fastspänd med mask". Jag är stolt över att jag har klarat det. Roger tog några foton, som jag ska lägga ut när jag har klurat ut hur man gör. Får ta Jasmine till hjälp. Det var också läkarbesök för att gå igenom hur det har gått och vad som händer härnäst. Jag upplever själv att tumörerna på halsen har minskat en hel del. Jag kan vrida på huvudet bättre, då det inte ta emot. Har gått ned lite för mycket, 4 kg, vilket jag inte tycker är mycket. Har ju lite att ta av, men jag förstår att det är för att jag ska klara av resten av behandling bra. För efter operationen kan jag säkert inte äta något genom munnen under en tid.

Vad ska jag göra med tiden som blir när vi inte behöver åka till Linköping varje dag. en hel förmiddag har gått åt varje gång. Nu får jag mycket tid. Vad gör jag då? Orkar inte hur mycket som helst, men jag kan ju inte tillbringa all tid framför TV. Det blir allför långtråkigt. Städa kanske, nej det är väl inte direkt inspirerande.

Arbetade på eftermiddagen. En kollega var här och vi gick igenom en del projekt som vi har på gång. Flera långa telefonsamtal, bl a en kollega i en annan region, som ville höra hur det var. Sånt värmer.

Roger kom hem med maginfluensa tidigare idag. Han håller sig långt ifrån mig. Maginfluensa är inte så bra att jag får.

Då var det dags för lite kvällsmat i form av en ljuvlig grönsakssoppa, som heter Findus och går väldigt snabbt att göra. Jag får koncentrera mig på att tänka att det är jättegott för att det ska gå att äta. Gud vad sugen jag är på korvstroganoff med ris. Men man kan inte alltid få som man vill. Det är positivt tänkande. Just nu kan jag skriva det, men i praktiken fungerar det inte lika bra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0