söndag 6 septemmber - Det blir värre...

Har inte skrivit på några dagar, har inte känt för det. Trodde att jag skulle vara den där som hade tur och inte blev sämre efter strålningen. Men så är inte fallet. Jag är som de flesta andra. Det är hur mycket slem som helst i halsen och det är kräkningar flera gånger om dagen. Fy fan. Så maten blir det inte så mycket med. Var på sjukhuset i Linköping igår. Ringde då jag kände att jag bara blev svagare och svagare, p g a att jag inte får i mig så mycket mat längre. Så nu ska jag bara sondmata mig, inte äta något genom munnen. Så målet att slippa det höll inte så länge. Som sagt, det är lite deppigt nu. Jag har hållt mig på någorlunda bra humör hittills, men nu vill jag inte vara med längre. Bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet och vakna om en månad och allt är bra igen. Men så fungerar det inte, så det är bara att rycka upp sig och kämpa på. 

Det är tur att man har goda vänner som ringer och besöker en, så att det händer något. Om jag bara blir lite piggare kan jag komma ut och promenera.

En fördel är att vi sparar pengar. I och med att jag inte kan gå på stan och shoppa, så gör jag inte av med några pengar. Och nu är det bara två personer som äter mat hos oss, så även där sparar vi in.

Jakob hjälper till och är en hejare på att laga mat. Han kanske skulle bli kock istället, som sin pappa. Nu är  det körkort som gäller och en period med teoriläsning, som inte är det roligaste och lättaste. Men det ska nog gå bra. Roger och han har ju övningskört ganska mycket. Men teorin är tuff idag och många får skriva om flera gånger innan de klara det. Jasmine har det bra i Uppsala och har kommit igång med nya kurser. Saknar henne, men vi talar med varandra i telefon nästan varje dag och det står hon ut med. Att hennes mamma ringer ofta. Skönt att talas vid en liten stund. Hon kommer hem om två veckor.

I morgon är en ny vecka och då är det lite arbete som gäller och det är bra att engagera sig i det. Saknar verkligen jobbet och allt som har med det att göra.  Det har varit Östgötadagarna i helgen och jag hoppas att vädret var med oss, så att det inte regnade lika mycket som förra året. Ett sådant evenemang är så väderberoende och det är så synd om alla föreningar och företag som lagt tid på att förbereda olika aktiviteter.
Blir spännande att höra från Ewa imorgon hur det har gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0