Tisdagen den 8 september - Det ser bra ut....

-Det ser bra ut, sa tandläkaren idag när jag var på besök. Inga tecken på inflammationer eller svampangrepp. Tänk att sådant kan göra en så glad. Nu räcker det att jag kommer dit om två veckor, ¨då det förhoppningsvis ser ännu bättre ut.

Har också fått tid för lärkarbesök och planering för operationen. Det ska jag försöka att inte tänka på nu, inte förrän samma vecka. Det är det här med mindfulness, som är så trendigt. Att vara här och nu, inte tänka bakåt eller framåt, utan bara just nu. Faktiskt klarar jag det riktigt bra. Sedan kan man ju fråga sig om det är mindfulness eller handlar om att jag förtränger saker. Spelar väl inte någon roll, huvudsaken att det fungerar. Det är något som vi alla skulle behöva leva efter mer, att vara närvarande i nuet och inte oroa oss för allt och inget.
Det är inte lätt, idag när många är arbetslösa och har svårt med ekonomin, då är det mycket som oroar.

Min syster och en väninna kom på besök idag. Kul med lite sällskap. Vi diskuterade det här med svininfluensan och vad stort det har blivit. Själv hoppas jag slipper det. Så just nu håller jag mig lundan större folksamlingar, tills jag blir lite starkare. Naturligtvis rörde sig vårt samtal inte bara om svininfluensan...........

Har idag försökt lägga ut bilder på bloggen, men det var inte så lätt. Jasmine har hjälpt mig. En bild kom ut, men jag har en poträttbild som ska ligga på sidan högst upp, men lden yckades vi inte få ut. Så om någon vet hur man gör, vill jag gärna ha hjälp.


Kommentarer
Postat av: marianne ljungberg

Tror du gör helt rätt som tänker så.Försöker själv med det,och det funkar faktiskt.Visst har det blivit stort med svininfluensan men man kan ju bara göra sitt bästa för att undvika den.Och det gör ju du.Sköt om dig!!

2009-09-08 @ 21:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0