torsdagen den 10 september - 10 år sedan sist...

 Här sitter jag på vår uteplats och läser en bok för första gången på säkert 10 år.
Tack, Ewa C för böckerna som du har skickat. Har börjat läsa Blonde av Joyce Carol Oates. Det är en roman som bygger på Marilyn Monroes liv, men är inte en biografi. Läsandet tappade jag när jag började mitt nuvarande jobb, som slukade mig, att tid och ork inte fanns för bokläsning. Nu kanske jag kan komma in i bokäsandet igen, då det är väldigt avkopplande. Man får verkligen tid att tänka en del när man går hemma. Fundera på vad man tycker är kul i livet och vad som är mindre kul. Inte helt lätt. De flesta måste arbeta heltid och då finns inte så mycket tid över för annat. En del livsstilscoacher menar att tid finns, det handlar bara om vad vi prioriterar att gör med den. Det stämmer till viss del. Eftersom jag inte har småbarn längre så har jag tid från det att jag slutar kl 17 till att jag går och lägger mig ca 22.00. Så visst finns det tid.

Var och hämtade sondmat igår och har börjat med den. Svårt att få i sig allt. Det tar minst en timme att få i sig en hel måltid. Jag har blivit piggare sedan jag började med det och det är skönt att man orkar göra lite mer än att sitta i soffan hela tiden. Roger skjutsade mig till jobbet idag och det var kul att träffa mina kollegor. De är så omtänksamma och ställer upp när det behövs. Skönt när jag kan åka dit och arbeta där istället för hemma. Ibland är det bra att man kan arbeta hemifrån, men jag förstår inte de som gör det jämt. Jag blir uttråkad när jag inte har folk runt mig. Det ska vara liv runt omkring med männskor som talar och telefoner som ringer.Då trivs jag som bäst.

Det är fortfarande slemmigt och ont i halsen. Jag bara väntar på att det ska läka och jag kan börja äta. Gud, vad jag längtar till dess. Så gott... Jag har slutat med en del av värktabletterna och nu är det bara morfinplåstret kvar och det tar jag nog bort nästa vecka, då det har läkt ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0