Torsdagen den 17 september - Bättre och bättre dag för dag...

Ja, idag är det ytterligare lite bättre. Mindre spottande och det är skönt. Det känns lite orevligt när jag har min burk och spottar i hela tiden.

Roger och jag var på stan på förmiddagen för att köpa till kläder till mig. Hittade en kjol och tröja. Får hoppas att jag inte går upp i vikt sedan, för då kommer jag inte i kjolen. Bäst att använda den flitigt nu. När Roger är med blir det så stressigt, när jag vet att han inte tycker att det är speciellt kul att gå på stan. Man hinner inte titta ordentligt. Får ta med mig min syster istället.

På jobbet var det en tjejkväll med de som arbetar i huset. De hade fixat mat och sallad. Det var trevligt att komma ut lite. Det gick bra att sitta med trots att jag inte åt någon mat. Provade lite rotsaksgratäng, men den var lite för torr för att passa min hals. Bl a började man diskutera Internet och alla olika sätt som man kan umgås med folk via nätet. Facebook, stay friends, blogga m m. Flera tyckte att det här med att skriva dagbok på nätet var fånigt. -Det är väl inte någon annan som vill läsa vad man gör. Gav mig inte in i den diskussionen, utan konstaterade att medelåldern runt bord var en anledning till att man tyckte så. Genom bloggandet har det öppnats en ny värld för mig. Skriver gör jag för min skull. Eftersom Roger arbetar mycket kvällar och jag är ensam, så har det varit ett kul avbrott i TV-tittandet. Jag vill inte heller tynga ned mina vänner med allt för mycket "ältande" om cancer och hur jag mår. Då kan jag göra det här istället.

I morgon kommer Jasmine hem - Jippi! Min lilla goa tjej.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Så roligt det var att träffa dig och prata och skratta tillsammans! Ser fram emot att träffa dig nästa vecka igen!

Kram Ewa

2009-09-17 @ 20:47:19
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, det var roligt att du orkade vara med en liten stund igår! Jag tycker att det är både bra och roligt att du bloggar. Det är viktigt att skriva av sig och det är valfritt för andra att läsa. Medelåldern runt bordet var helt klart orsaken till varför man inte tyckte så igår. Hoppas du fortsätter skriva även efter din sjukdom!

2009-09-18 @ 08:32:10
Postat av: Annette

Hej Sussie!

Kul att du kunde vara med i går kväll. Nästa gång får du äta dess mer. Du får välja vad.

Tycker att det bra att du bloggar. Ett sätt att ventilera och få skriva av sig. jag läser gärna så fortsätt blogga

Trevlig helg

Stor kram

Annette

2009-09-18 @ 13:56:06
Postat av: Annette

Hej Sussí!

Kul att du kunde komma igår kväll.Lovar att du på nästa fest ska få bestämma vad vi ska äta och att du får äta hur mycket du vill. Håller med Sara om att bloggen är ett sätt att skriva av sig och att få ventilera sina funderingar och känslor.

Fortsätt blogga så att jag vet vad du sysslar med.

Stor kram och ha en trevlig helg

Annette

2009-09-18 @ 14:18:10
Postat av: laila Andersson

Hej Susanne. Tack för i går. Otroligt starkt av dig att komma. Jättekul att du var me. Det är som jag sagt tidigare. Du kommer att klara det här. Du skrattar fortfarande. Ja, vad det gäller att blogga, du har helt rätt, o Sara också, det har absolut med ålder att göra, i alla fall för min del. Men som ni hörde så girerar jag ju foftfarande också. Jag o Anitas tuffa pappa.....

hör av dig snart igen. Kram från Laila.

2009-09-18 @ 14:20:28
Postat av: Kerstin Volminger

2009-09-18 @ 18:44:56
Postat av: Kerstin Volminger

Hej Sussi,

Vad tufft att du bloggar! Bra att skriva av sig och bra för oss andra att ta del av din värld.

Innan det blir dags för Harrys igen... kan vi väl ses i något lugnare sammanhang?

Tänker på dig.

Kram/ Kerstin

2009-09-18 @ 18:50:12
Postat av: Maria Ehrlin Brege

Hej Susanne!

Träffade Ewa i förra veckan och fick tips om att du bloggar. Skitbra tycker jag att få en lägesrapport!! Både för dig och för oss i den nära och lite mer perifera vänkretsen som gärna vill hålla kontakt. Jag har skickat ett mejl med lite mera snack och en hälsning från Ölands norra udde.

kramar från Maria EB

2009-09-20 @ 10:06:18
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hej Susanne,

jättekul att du bloggar! Ett modernt sätt för att skriva av sig och samtidigt hålla alla uppdaterade. Det känns så härligt att läsa att du mår bättre! Jag slår en signal nån dag och ger en liten update om turistinvesteringar. Jag behöver bolla några saker med en klok människa. Sköt om dig, kram Charlotte

2009-09-21 @ 15:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0