tisdag 20 april - mår ganska bra

Jag fortsätter att vara piggare, vilket är underbart. Har varit på IKEA två gånger. Tyvärr är saker ofta trasiga när man kommer hem fråbn IKEA, så då blir det en extra tur. Vi börjar nu få ordning i vårt badrum och det blev riktigt snyggt. När jag känner mig så här pigg, så övertalar jag Roger att åka runt i olika affärer. Det är så kul och känns som vanligt då.

Mitt hår är ju borta och från början hade jag inte något problem med det, utan tackade nej till peruk. Men jag har upptäckt att om man inte har hår, så står det automatiskt skrivet cancer i pannan och det är inte allltid man vill det. Om vi är på en 50-årsfest, så är det en glad tillställning och då känns det inte bra att folk frågar mig om cancern. Därför ska jag imorgon gå och prova peruk, för att se hur det känns. Det är första gången som jag inte har hår och kan prova frisyrer förusättningslöst. Kanske hittar jag min ultimata frisyr.

På torsdag är det röntgen för att se om tumören har backat något. Det är nervöst att sedan vänta en vecka innan jag får svar. Som det ser ut måste det ha minskat något, men jag förbereder mig på negativt besked. Men jag hoppas med hela mitt hjärta att de fortsätter med cellgifter och tar strålningen senare. Håll tummarna!

Nu har jag äntligen anmält mig på facebook- Kände mig lite utanför, men nu finns jag där och lär mig hur det fungerar.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Håller alla tummar som går för att du ska få ett positivt besked. Du både ser och hörs så mycket piggare och det måste vara ett gott tecken.

Vi ses på fredag och då följer jag gärna med dig till affären :-)

Kram Ewa

2010-04-20 @ 19:08:17
Postat av: Marie O W

<3<3<3<3 Jag blir glad när du är glad min vän:-) Kram

2010-04-20 @ 19:37:29
Postat av: kerstin nordetun

skönt susanne att höra att du blir bättre! Ikea är inte att leka med :-) kan trötta ut den piggaste! Härlit med ett snyggt badrum. Har ni bubbelbad också? Det är min dröm med ett riktigt spa hemma! gud så skönt.

Ett stort lycka till nu på torsdag. Förstår att det är nervöst. Väntan en vecka måste pirra riktigt ordentligt. Är säker på att den minskat, tror det har vänt nu och att det går åt rätt håll för dig.

Skall söka upp dig på facebook också och bli din vän där om du vill förstås :-) det är verkligen dagens kontaktnät! Man får koll på allt! stor kram susanne och så mysigt att höra av dig!

kerstin

2010-04-20 @ 21:53:14
Postat av: Maria EB

Tänk att så mycket känslor kan förmedlas med ord. Det är så häftigt med både blogg och Facebook (där jag inte finns) på det viset. Allt är inte ju bokstavligt, vibbarna är kanonviktiga också. Det riktigt känns att du är bättre - dina ord sänder en helt annan energi. Det är ett jättebra tecken!

Håller tummar och allt annat jag med!

Megakramar

Maria

2010-04-21 @ 14:01:03
Postat av: Ingela Birgesson

Hej!

Blir glad över att du låter både gladare och piggare. Tycker du gör rätt i som går och provar en peruk. Jag har en kompis som har en sjukdom som gör att hon tappar allt sitt hår och hon använder peruk. Peruker av idag är ju jättefina och gjorda av riktigt hår, så jag tycker att det är bra att du går och tittar och provar, sen får man ju se vad man tycker när man gjort det.

Jag håller tummarna för att du får ett positivt besked!

//Ingela

2010-04-22 @ 01:12:48
Postat av: kerstin nordetun

lycka till!

2010-04-22 @ 10:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0