torsdagen den 18 februari - dagarna går

Nu är det en vecka sedan jag var hos professor Claes Mercke och fick lite vettiga besked. I tisdags skickade jag ett fax till honom för att betona att jag tycker att strålningen är viktig och hoppas att det blir så. Dagen därpå ringde han upp mig och berättade att han talat med Linköping och att jag skulle veta det och att jag inte "hängde" i luften. Vilket proffs han är. Tyvärr blir det värre och jag har blivit mer sned och det är svårare att räta på huvudet. Min vänstra arm värker för musklerna ligger antagligen i kläm. Så väntan är lång just nu, men mina systrar tycker inte att jag ska behöva vänta utan tycker att vi ska ringa Linköping nu och stöta på. Min lillassyster ringde idag till Linköping och senare ringde en av läkarna upp mig. Några tider fick jag inte, men hon skulle tala med strålningen att de prioriterar mig. Vilket jagande det är.

Utöver väntan jobbar jag och har varit på kontoret en dag den här veckan och ska dit imorgon igen. I tisdags när jag tog taxi till jobbet hände något som gjorde mig ledsen och arg. När taxin stannade och jag hade betalat skulle jag ta mig ur bilen,men när jag öppnade dörren ville den inte vara öppen utan slog igen. Eftesom jag hade dataväskan med mig också blev det besvärligt att ta sig ur bilen och dörren slog igen flera gånger innan jag lyckades komma ur bilen. Och taxiföraren satt bara och tittade på mig. Då tänkte jag på de som är handikappade alltid och kanske möter sådana attityder.

Lägenheten vi bor i nu fungerar bra även om det inte finns så mycket möbler, så är det bra. Definitivt bättre än att bo i en bod på 20 kvm. Det ska komma mer snö och det är väl onödigt. Sol och vår hade varit skönt. Speciellt när man är hemma och skulle kunna vara ute lite mer än när man arbetar fulltid.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ring igen - ge er inte förrän du fått en ny tid! Fast man kan ju undra om det är du/ni som ska fixa detta!!!

Härligt att se dig imorgon igen. Om du inte har skjuts så kan jag hämta dig. "Vår" bil står alldeles översnöad på parkeringen men den kanske skulle må bra av att köras...

Nu ska vi fira av Laila och jag hälsar från dig.

Kram Ewa

2010-02-18 @ 17:02:30
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Vill önska dig en trevlig helg och säga att jag tänker på dig. Vi längtar till våren alla nu. Även om det är något visst med snön o så. Men allt blir lite tyngre när kylan o snön håller i sig. Gäller att tänka framåt och att det faktiskt blir vår igen. Satt häromdagen och plitade på inbjudan till midsommar! inte klokt i värsta snön, men skönt samtidigt.....för hur det än är så blir det midsommari i år igen! och fåglarna har börjat att sjuna om man åker ut på landet o lyssnar! Vi var i sommarstugan o tittade till alla snöfyllda tak och tänk....fåglarna sjöng trots snö o kyla! Så det kommer susanne! det är på väg! stor kram på dig!

2010-02-19 @ 10:05:22
Postat av: Mags

Hej Sussi!

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att det är vansinne att en vårdtagare själv ska behöva jaga sjukvård!!! Särskilt när vården är av den karaktär som gäller i ditt fall. Bra med systrar som agerar!

Jag har ett litet tält som jag kan bemanna och sätta upp i någon korridor på US om du vill.



Jag vet att när vi jagade en dam på länsstyrelsen som aldrig svarade på mail så tog en av mina kollegor i ett projekt en stol med sig och satte sig utanför hennes dörr...... Det gav faktiskt resultat. Hon ringde växeln först såklart för att veta att damen inte var ledig eller bortrest i tjänsten.



Vilken förfärlig attityd du möttes av i taxin! Jag trodde verkligen att dom var mera hjälpsamma. Hoppas det var ett undantag!

Mer snö..... nej, nu är det nog. Jag hör också fåglarna. Frågan är ju bara vad deras pip och kvitter handlar om. Ett löfte om vår eller ett rop på hjälp!!

En tid på US i Linköping inom kort och en så skön helg som möjligt önskar jag dig av hela mitt hjärta. Hoppas vi ses snart på jobbet!

Bamsekram Mags

2010-02-19 @ 11:27:16
URL: http://susanneplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0