torsdagen den 4 februari - lite bättre...

Man kan ju inte gråta hur länge som helst. Till slut inser man att det inte blir bättre av tårarna. Sakta tar man sig upp igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Det ät bättre och jag tror att min hjärna har förstått det. Nu jagar jag den remiss som har skickats till Karolinska, men som fortfarande inte kommit fram. Tänk att man ska behöva hålla på med det, att man inte kan lita på att allt fungerar. Den svenska sjukvården har mycket att åtgärda innan vi kan säga att vi har en sjukvård att vara stolt över.

Det känns så konstigt för jag mår ganska bra. Har inte känt av så mycket av biverkningarna. Det är bara huden som har reagerat. Utöver cellgifter äter jag inte någon medicin. Många andra med cancer har värk och går på morfin eller andra mediciner. Det är min fördel att kroppen tål mer behandling. Jag hoppas att de sätter in något riktigt tufft, så de djävlarna inte har någon chans.

Det är så skönt att jobba. När jag talar i telefonen så är det inte nägon som kan ana att jag är sjuk. När jag jobbar knäpper jag på den gamla Susanne och det är härligt när jag känner att jag gör nytta. 

Imorgon när jag ringer Karolinska och de fortfarande inte fått remissen, då får Linköping faxa upp en kopia. Då får man väl bli lite förbannad.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Bra - du vet vad jag sagt: var den Susanne som vet vad hon vill och som har pondus att driva det hon tror på m a o som den Susanne som vi känner så väl! Jag håller tummarna för att remissen kommit fram imorgon och att du snabbt får komma till Karolinska och den expertis som finns där.

Stå-på-dig-kram Ewa

2010-02-04 @ 22:16:06
Postat av: Maria EB

Japp - det lämpligt att bli förbannad i det läget. Men jag gör som Ewa och håller tummarna för både remisser, behandling och att det vänder nu.

Härligt att höra att du har den mentala styrkan att ta dig upp igen. Övning ger väl färdighet i denna svåra konst också.

Jag hoppas du får en skön helg och att du slipper oroa dig mer för remissen!

Megakramar

Maria

2010-02-05 @ 08:40:57
Postat av: maria

Klart du ska bli arg!!



Jag förstår att det är skönt att vara på jobbet och känna sig normal. Skönt med en paus. Jag är så imponerad av dig du är en otroligt stark människa.

2010-02-05 @ 08:56:23
URL: http://www.cancertankar.wordpress.com
Postat av: Annette

Du är som Emma Numminens lilla gummiboll. Du kommer alltid tillbaka. Blir så glad när du är på banan igen och hör att du är ditt "gamla jag". Sätt fart på Karolinska!

Stor helgkram

Annette

2010-02-05 @ 08:58:11
Postat av: Fia

Mmmm vet inte riktigt vad jag ska skriva men vill att du ska veta att jag tänker på dig! Du är så himla härlig som person och jag vill verkligen att det ska ordna till sig för dig! Ge dom var dom behöver på Karolinska... sjukhusen ligger efter i mycket än...Kramisar Fia

2010-02-05 @ 14:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0