fredagen den 15 januari - som vanligt...

Jag gillar ordet som vanligt. När man är sjuk vill man att allt ska vara som vanligt och när man är frisk tycker man ibland att det är tråkigt med som vanligt. Idag har varit en dag som vanligt. Var på jobbet för att ordna lite papper och sedan åkte Roger och jag till IKEA. Roger är ledig idag och jobbar lördag istället. Vi handlade lite möbier till Jakobs rum och åt lunch på IKEA. En vanlig dag, såsom man ofta gör. Det blev svampsoppa, som inte var någon höjdare, men det gick. Roger tog köttbullar, så att vi kunde mosa potatis, sås och lingonsylt, som jag kunde smaka och det var gott. Till efterrätt lite chokladmousse. Och som vanligt ringde min telefon flera gånger och det gjorde mig så glad när det ringer om jobbet. Då är det som vanligt.

När vi kom hem lite jobb och sedan lockade jag med Roger att köpa en matta som jag hade sett på EM möbler. En mörk turkos matta att ha unde rmatsalsbordet. Inredare säger ju att man ska ha en röd tråd i sitt hem när det gäller färger och det har jag inte direkt nu. Tänkte ta upp det turkosa vi har i hallen i vardagsrummet. Turkos är en fin färg. Så en matta blev det och lite nya kuddar och med avslutning på Maxi för lite handling av maten. Och så blev det en vanlig dag och det gör mig så glad.

Och i kväll blir det let's dance.

Kommentarer
Postat av: Ewa

... och som vanligt är Tony den som är mest ärlig vilket jag tycker är bra. Det är som du säger jätteviktigt att värdesätta det vi har och som vi bara tar för självklart!

Hoppas vi ses på tisdag.

Kram Ewa

2010-01-15 @ 21:18:45
Postat av: Marie

Jag tror att vi alla borde lära oss att uppskatta "vanliga" dagar mer.



Kram Marie

2010-01-16 @ 00:35:36
Postat av: Ewa

Jag skrev igår att jag tyckte att Tony är mest ärlig men efter det att jag skrev till dig så blev han alldeles för hård! Han ska vara ärlig men uppmuntra istället för att nedvärdera - jag tar tillbaka allt vad jag tidigare sa om honom och påstår motsatsen :-)

Lördagskram från ett lite varmare (och inte riktigt lika vackert) Motala

2010-01-16 @ 12:34:36
Postat av: maria

Ah, gud vad jag känner igen mig. Ja sen man blev sjuk så är det vanliga det man längtar efter mest. För det är det som är livet.



Jag kommer ihåg att jag under strålningen längtade hem så jag kunde snubbla över barnens skor i hallen, sucka över att jag måste köra dem till alla träningar och jag längtade även efter att få bråka med dem. Det är livet det. Som vanlig odödlig glömmer man att njuta av sånt.



Det glädjer mig enorm att läsa om din vanliga dag. Hoppas ditt liv blir fyllt av såna .



Kram Maria

2010-01-16 @ 22:30:16
URL: http://www.cancertankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0