tisdagen den 19 januari - en jobbdag

Idag har jag varit på jobbet nästan hela dagen och det var så kul. Vi hade personalmöte och det var trevligt att sitta ned med alla mina fantastiska kollegor och gå igenom verksamheten. Känna att man är på banan. Jag trodde att jag skulle vara helt slut när jag kom hem, men det känns faktiskt inte så. På torsdag ska jag vara på kontoret också.

Jag har tänkt en del på det här med min canceridentitet och att jag läser en massa cancerbloggar. Enligt Hemligheten ska man leva såsom man är frisk och utifrån det borde jag inte läsa något om cancer, men det är inte så lätt. Jag dras till de där bloggarna. Det är ju inte jättemånga, men några stycken som jag följer. Man blir så berörd av dem att det är så svårt att låta bli. Att börja jobba 50% är nog ett sätt att komma ifrån det för då blir vardagen mer som den var innan och behovet kanske avtar.

Mina systrar är nu båda två på Facebook och jag känner pressen att lära mig det. Jakob får ha en lektion med sin mamma, så att jag blir lite mer "inne".

Magen har lugnat sig och det är bra. Det räcker med ett par dagar att jag inte får i mig tillräckligt med mat för att jag ska rasa i vikt. Tänk om det kunde har varit så innan. Man har ju bantat ett antal gånger genom åren och lika många gånger gått upp i vikt igen.


Kommentarer
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej!Du vet vad jag tyckt om facebook!Sen att jag tagit tillbaka det är något helt annat...Och vad gäller bloggarna är dom nog kanske inte det bästa för dig.Jag tänker som så att du själv har ifrågasatt det vid flera tillfällen.Men som vi pratat om,ibland är det bra och ibland inte!Kram från syster yster(som fortfarande inte lärt sig facebook)

2010-01-19 @ 21:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0