torsdagen den 21 januari - att det är så kul att jobba

Inte förrän man måste avstå från saker som man är van att göra, förstår man hur viktiga de är för ens vardag. Nu har jag varit två gånger denna vecka på kontoret och jag njuter när jag är där. Få diskutera med  kollegorna, sitta vid sitt skrivbord och läsa posten. Jag är en jobbperson, då trivs jag och känner mig nyttig. Jag kommer ihåg när Jasmine föddes och vissa personer tyckte att jag skulle vara hemma längre tid med henne. Då fick jag dålilgt samvete och beklaga mig hos mamma. Jag minns vad hon sa till mig - Du passar inte att vara hemma och du är en bättre mamma om du arbetar. Det tyckte jag lät bra och så är det. Nu är de vuxna båda två och ibland får man höra saker som de kommer ihåg från sin barndom, som man själv har glömt bort. Saker man sagt eller gjort. Man har säkert gjort saker som man kan ångra, men det viktigaste är att man älskar sina barn och att ded känner trygghet. Idag är jag så stolt över Jasmine och Jakob. Under min sjuktid har de varit fantastiska och vi som familj har verkligen kommit varandra nära.

Igår var min syster och jag på Villa Fridhem och gjorde fot-och handvård. Det är en härlig miljö där och spa-delen var jättefin, så det kan jag rekommendera. Så skönt att bara ligga på en brist och någon masserar och smörjer in. Det måste jag göra flera gånger.

För övrigt mår jag som bäst de här dagarna in nästa cellgiftbehandling. Det känns som om kroppen har ställt om sig eller gjort sig av med cellgifterna och kroppen känns lite mer som vanligt. Mitt sår på halsen fortsätter sjunka och har börjat dra ihop sig. Konstigt att det har varit en tumör som har legat utanför såret. Då borde man bara kunna skära bort den, men så enkelt är det ju inte. Tyvärr minskar inte den svullnad som sitter vid aexeln och upp bakom örat. Örat är fortfarande bortdomnat, men som sagt lite får man stå ut med.

Nu när jag ska börja jobba mer måste jag in till stan och handla lite kläder. I stort sett allt i garderoben är för stort. Det är nästan 20 kg som jag gått ned. Bäst att ta med stora plånboken. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Då är vi två som jobbat mycket under småbarnsåren (jag har ju fyra barn) och ändå ÄLSKAT dem över allt!

Det är så HÄRLIGT att ha dig tillbaka på jobbet igen och jag ser fram emot både att bolla jobbidéer , prata och skratta och leta kläder med dig igen...

Sälenhälsningar Ewa

2010-01-21 @ 21:25:41
Postat av: Inger

Hej Sussi. Visst är det så att det är först när man drabbas av det ofattbara som man lär sig att uppfatta och uppskatta de små viktiga tingen i sin vardag! Själv ser jag det som en gåva jag fått i livet och känner ödmjukhet inför insikten, (även om jag får anstränga mig extra ibland för att behålla inställlningen..)Kul att du gör må-bra-saker! Att handla nya kläder är ju inte heller helt fel:-)(specellt nu när det är rea!) Ha en riktigt bra dag på söndag! Kram Inger

2010-01-22 @ 09:22:20
Postat av: Maria EB

Hej Susanne!

Här kommer hälsningar från en som varit borta några veckor. (I Karibien, Men det har regnat rätt mycket, så det var inte riktigt så härligt som det låter.)Vad kul att läsa dina senaste inlägg där du verkar ha kommit igång bra med jobb och positiva tankar på framtiden. Viktigt!

Även om de mentala svarta hålen är där så är det väl lättare att hantera dom om man har en "agenda" däremellan för saker man ska göra. Skönt också antar jag att inte känna sig så sjuk hela tiden. Fast som jag förstår måste det finnas utrymme för att allt inte hela tiden blir som man planerat med magkramper och annat skit.

Hoppas helgen blir skön och att du hittar roliga nya kläder i rätt storlek. Måste vara härligt, men lite svårt att tänka nytt när det gäller vad som passar. Man är ju liksom inställd på en viss kroppsform och vad som funkar.

Megakram

Maria

2010-01-22 @ 14:51:38
Postat av: Mags

Så himla roligt att se dig på plats, lampan tänd i ditt rum, ljud och rörelse!!! Man får kämpa med att inte gråta av glädje.

Det kändes underbart att kunna ha ett personalmöte och att känna att allt var som vanligt! Du är mer än välkommen tillbaka, ju oftare du är där - desto roligare!



En positiv sak mitt i allt det, som är mindre positivt, är att du har gått ner i vikt på ett så propotionerligt sätt, du ser inte utmärglad ut, bara himla snygg!!! En sådan kropp måste ju trots allt vara roligt att köpa en ny garderob till! Så mitt råd är - shoppa loss baby!



Massor av glada och varma familjekramar från Mags

2010-01-23 @ 12:33:45
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Mags

Så underbart roligt att se dig på plats igen!!! Lampan tänd, ljud och rörelse från ditt tidigare så tomma och mörka rum! Jag fick kämpa med att inte släppa fram glädjetårarna. Gråta är ju inget roligt, det är så mycket bättre med att få skratta tillsammans med dig! Att ha ett personalmöte och känna att allt var som vanligt var verkligen befriande!

Ju oftare du kommer desto roligare!



En positiv sakm, mitt i allt det som är mindre positivt, är att du har gått ner i vikt på ett så snyggt sätt. Du är inte utmärglad, du är supersnygg!! Till en sådan kropp måste det vara enbart positivt att köpa ny garderob, så mitt råd är - shoppa loss baby!!!



Många glada och varma helgkramar till hela familjen från Mags

2010-01-23 @ 12:39:18
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Marianne Ljungberg

Grattis på födelsedagen syster!!

2010-01-24 @ 08:03:49
Postat av: Marie Johansson

Stort GRATTIS på födelsedagen. Hoppas du hittar många snygga kläder på stan. Grattis önskar kusin marie.

2010-01-24 @ 14:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0