tisdagen den 15 december - julmys på jobbet..

Idag har jag varit på kontoret där vi hade lite jullunch och julklappsbyte. Det var beställt julmackor och för första gången smakade jag på lite av pålägget. Ägg, lax, skinka och brieost. Bara småbitar, men jag fick känna smaken och jag tuggade. Märker att jag måste öva upp käken för den låser sig nästan när jag tuggar lite, men det gick bra och det kändes underbart. Har känt lite oro inför julafton, att sitta och titta när alla andra äter och bara få känna lukten. Nu kan jag åtminstone smaka lite också. Kanon.

Känner mig ok nu och har sluppit illamående även denna gång. Nu ska bara de djävlarna börja minska också, men det tar väl ett tag innan jag märker något och jag vågar inte tro att det minskar. Men jag känner mig lite mer rörlig i halsen. Såret rinner inte lika mycket längre och det röda runt omkring har lagt sig. Har inte fått svar från odlingen de tog.

Igår var jag på vårt kontor i Linköping på möte och kände mig riktigt uppåt när jag kom hem. Följde med min syster till Lagos för att handla julklappar. Trodde jag skulle sova gott på natten, men jag har fortfarande för mycket vätska i kroppen efter behandlingen. Och den vill ut på natten, så det blir lite spring som stör sömnen.

Är lite frustrerad just nu, då jag vill göra saker och är uttråkad, men orkar inte riktigt som tidigare. Får försöka koncentrera mig på att inte bli irriterad på mig själv, utan acceptera och ta de lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Det var härligt att ha dig hos oss och vi ser redan fram emot nästa gång!

Snövit kram

2009-12-15 @ 16:29:20
Postat av: Maria Ehrlin Brege

Hej Susanne!

Vad härligt egentligen - att kunna glädja sig åt sådant som vi annars bara tar för givet. När du är frisk gäller det att komma ihåg detta. Det är de små detaljerna som gör'et ... eller hur det nu var.

Dina jävlar kommer att försvinna och smälta bort i julmyset vänta bara...

Vintermegakram

Maria

2009-12-15 @ 19:45:08
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: gudrun

Förstår din härliga känsla att få smaka litet MAT. Har själv gått på enbart pulver i 6 veckor, över jul o nyår dessutom, visserligen självmant i ett studiesyfte.Sedan smakade ett salladsblad gudomligt!

Så njut av varje liten mumsbit. GOD JUL



2009-12-15 @ 22:42:41
Postat av: Anonym

Hej Susanne! Det var så roligt att se dig på mötet, det kändes ju nästan som vanligt. Jag råkade ju säga att du ser smal ut, glömde säga att du ser SNYGG ut. Den där kjolen satt som en smäck. Kör hårt, vi behöver dig här!

kram från Malin

2009-12-17 @ 09:10:04
Postat av: Charlotte

Hej Susanne!

Jättekul att träffa dig, dessutom två dagar i rad :-) Känns fantastiskt att ha varit med om denna historiska stund då du smakade mat för första gången på länge! Och jag håller med Malin, du är jättesnygg! Jag provade pashmina-sjalen när jag kom hem, den var perfekt. Håll tummarna för mig på Tillväxtverket imorgon, jag hör av mig och berättar.

Kram

Charlotte

2009-12-17 @ 10:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0