lördagen 28 november - Då är de första cellgifterna insprutade

8 timmar i sängen medan de via dropp sprutade in diverse olika saker i min kropp. Det kändes inte något. Det gjorde det däremot att sätta nålen vid handleden ovanför tummen. Fy, vad ont det gjorde. Roger var med hela tiden och det var skönt. Han är liksom tryggheten, som ser hur jag känner mig och bara är där. Än så länge inte något illamående. Har fått medicin mot det och det har haft verkan. Skönt.

Hela familjen var hos min lillasyster och firade två av hennes barn idag på eftermiddagen. Det är skönt att göra vanliga aktiviteter. Roger och Jasmine var i källaren och hämtade julsaker, så nu ska här julpyntas. Det är mysigt att ha lite julen omkring sig när man är hemma.

Klockan är halv sju och hela familjen är hemma denna lördag kväll. Jasmine sitter och stickar på handledsstrumpor åt mig och Jakob tycker att hela huset ska lyssna till Queen. Vi har bra grannar och än så länge har inte någon klagat. Det är jul i Industrilandskapet i helgen och eventuellt åker Jasmine och jag dit för att få lite julstämmning och se om det finns något roligt att handla.

Varje gång jag läser kommentarerna så känns det så bra och jag får ny energi. Tack för det. När det här är över skulle jag vilja anordna en stor fest för att tacka alla som stöttar.

Camilla - du är i Peking nu förstod jag av din kommentar. Ha det så bra där och förhoppningsvis hinner du se lite av staden. De där resorna är oftast så uppbokade av olika besök, men några timmar brukar man få.  Det är bara att köpa en ny resväska så att du får med allt billigt hem.


Kommentarer
Postat av: Kerstin Volminger

Hej min vän,

Ni gör helt rätt som jylpyntar. Adventsljus och julstämning ger energi i mörkret. Att du dessutom får lyssna till Queen är ett stort plus. Dina tankar och känslor åker naturligtvis berg och dalbana. Du är klok som tar all hjälp som finns.

Tänker på dig. Kramar Kerstin

2009-11-28 @ 19:13:56
Postat av: Ewa

Din blogg är en stor källa till eftertanke, värme och närhet till dig för många av oss... Ser fram emot festen - då ska vi fira!

Lördagskvällskram Ewa

2009-11-28 @ 21:05:18
Postat av: Tina Leinonen

Här kommer en till lördagskvällskram... Hoppas att illamåendet uteblir och att du får en fortsatt fin adventshelg tillsammans med familjen! Visst är det mysigt när man får upp lite ljusstakar i fönstren? /Kram

2009-11-28 @ 22:20:15
Postat av: Mags

Sussi!

Din blogg ger oss möjligheten att få vara med dig på den här resan och det ger oss kraft att stötta dig så gott vi någonsin kan! Tack för att du låter den finnas och ger oss möjligheten att vara där för dig och familjen.

Glädjer mig åt att ni nu julpyntar och har gemenskap och familjemys. Familjen är naturligtvis guld!

Liksom goda grannar när Queen går för fulla kanaler!

Saffransdoftande adventskramar, Mags

2009-11-29 @ 13:55:48
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej!Såg att du varit inne på Johans blogg.Visst är det härligt när någon får lite positiva besked!!Läste George med och hans inlägg om jul och advent var helt otroligt.Han verkar så positiv och tacksam för det mesta.Ha en bra första advent!Kram syster yster Majsan.

2009-11-29 @ 20:53:01
Postat av: kerstin nordetun

Hej susanne! hoppas nu att illamåendet håller sig borta. Mysigt med advent också o levande ljus! Nu är det måndag och lite grått ute, men det vänder snart! Ljusare och längre dagar och det är bra.

Tänker på dig och ser fram emot en fikastund när det känns som rätt tid för det. Stor varm kram till dig och kämpa på... tänker på dig.kerstin

2009-11-30 @ 09:48:37
Postat av: Camilla Lejon

Hej! Jag ser fram emot festen!! Just nu är jag i vackra Nanjing, hit vill jag åka igen och turista! I övermorgon åker jag tillbaka till Beijing för 3 dagars semester, då blir det shopping!!

Många hälsningar och kramar

Camilla

Postat av: Inger

Hej Suss!

Skönt att du inte känner av något illamående ännu! Jag ber till högre makt om att biverkningarna av cellgiftsbehandlingen ska fortsätta att vara hanterbara för dig. Jag blir också glad av att höra att ni gör lite ”vanliga” saker och har fikafrämmande och så!

Och visst är Roger fantastisk! Han är din livboj som du kan ankra dig fast vid när det stormar så att du inte tappar fästet och blir vilsen. En bättre make och kamrat än så kan man inte önska sig! Berätta det för honom.

Vi hörs! Kram/Inger

2009-11-30 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0