lördagen den 21 nnovember - hjärnan lyssnar inte direkt ...

Det tar ett tag att hitta upp genom det svarta hålet. Jag behöver bli mer övertygad. Om någon känner någon som har haft cancer och som det har gått bra för vill jag gärna att ni berättar. Det är vetskapen om att andra haft värre cancer än jag och som klarat sig som gör att tron kommer tillbaka. Hittade idag också Laryngförbundet, som är en organisation för personer som drabbats av cancer i mun och hals. Det fanns t o m en länsförening i Östergötland. Så till den kontaktpersonen ska jag ringa på måndag för att förhoppningsvis komma i kontakt med någon som upplevt samma som mig. Det är konstigt att ingen på sjukhuset har berättat att den föreningen finns. Det är väl det första de borde göra. Det är jätteviktigt att hitta personer i samma situation. Jag har läst Cancerforndens temanummer om den här typen av cancer flera gånger om. Där finns artiklar om personer som haft olika typer av cancer i mun och hals. De har genomgått allt möjligt och klarat sig. Det positiva är att den här typen av cancer inte sprider sig nedanför halsen, utan håller sig i sitt område. Men på något sätt räcker inte det för att min hjärna ska ändra sig.

Idag skjutsade Jakob in mig till stan och jag var på Kontorab och köpte tecknarblock och olika pennor. När jag var i tonåren tecknade jag mycket och tänkte att jag kunde återuppta det. Det är också ett sätt att teckna sina känslor.


Kommentarer
Postat av: Marie

Du vet väl min vän att jag står där nere i det svarta hålet med ett pansarskyddsnät och fångar upp dig så att du inte faller för djupt?



Kram från Marie

2009-11-22 @ 11:14:56
Postat av: Mags

Visst förstår jag att det tar tid att återfå tron och att få hjärnan att arbeta med och inte emot! Jag ska dammsuga bekantskapskretsen efter goda exempel, som jag sedan kan beskriva för dig. Jag vet att dom finns och jag startar direkt!

Mer än svagt av sjukvården att inte ge dig information om de kontakter som du självklart ska ha och behöver ha, jag är mållös! Dom kan mycket när det gäller den fysiska vården men snubblar och famlar i den delen som rör människors själsliga behov. Skandal! Är med idg hela tiden, hela vägen, alltid!

Kramar Mags

2009-11-22 @ 11:16:01
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag har precis pratat med en kvinna som numera mår mycket bra efter att ha gått genom liknande det du gör just nu - jag berättar mera när vi hörs.

Så bra att du återupptar tecknandet. Det är säkert, precis som bloggandet, en bra form att få ut tankar och känslor. Jag har sagt det till dig förut och jag säger det igen: du är suverän på att skriva och vi är många som följer din blogg och som finns med dig hela tiden på detta sätta.

Tänd många ljus så blir det lite varmare och ljusare både inomhus och inombords.

Värmande kram Ewa

2009-11-22 @ 12:07:41
Postat av: Johan

Tjena Susanne



Johan här från Värmdö, såg att du varit inne på min blogg och skrivit lite.

Du gör helt rätt i att leta efter folk i samma situation och även tala öppet om denna skitsjukdom, det finns tyvärr många som stoppar huvudet i sanden och tänker "nu är det kört" och ger upp men så ska man inte tänka utan istället leva livet så bra som möjligt, du nämner själv att du ska återuppta tecknandet, lysande! tankarna hamnar ju då på ngt som är kul och såna små saker hjälper mycket!



Sen kan vi ju vara överens om att doktorer är ett knepigt släkte, ställde ungefär samma fråga som du gjort ang folk i samma sits och även folk som levt längre än vad statistiken säger men nähä, finns inget sånt dokumenterat utan verkar som man får gräva och leta själv.



Jag tänkte fixa det här och hoppas att du tänker göra samma sak!



vi ses och hörs i bloggvärlden



Kram

Johan



Ps

du har säkert redan sett George Schottl's blogg "george med liemannen bakom axeln" där har du en kille som är positiv och givit sig f-n på att fixa detta

http://georgeschottl.wordpress.com/

2009-11-22 @ 19:56:44
URL: http://ratty.blogg.se/
Postat av: Camilla Lejon

Hej!

Självklart kommer du klara det här! Jag har en hel drös med goda exempel :-) Min mamma har 3 vänninor som mår bra idag efter bröstcancer (de fick det nästan samtidigt alla 3, trots metastaser i lymfan. Min pappa har väninna som hade cancer i äggstockar och livmoder som också mår finemang - MEN - naturligtvis har resan mot att vara frisk till sjuk och sedan frisk inte varit en lätt resa...men det går, det är det viktigaste!! Jag vet inte om du lyssnar på vår familjs husgud, Lars Winnerbäck? Han har skrivit en låt som heter "Håll ut" - så håll ut kära Susann, världen ligger i dina händer, håll näsan över vattenytan till det vänder, för det gör det! Många kramar och hälsningar Camilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0