tisdagen den 24 november - grattis på födelsedagen syster

Min mellansyster fyller år idag. Jag börjar arbeta så smått den här veckan. Jag är så glad att jag kan lägga upp det hur jag vill och då känner jag att det är det bästa för mig. Nu måste jag upp igen och kämpa. Mina härliga kollegor Margareta och Ewa var här idag och då kommer med så många kloka ord. Då tänker jag att jag kan inte se allt nattsvart - hur kul är det. När jag talade med doktor Lena idag, sa hon att 50% får återfall, men de flesta av hennes patienter klarar sig och hon har hand om de som är yngre. Mycket av statistiken baseras på att tidigzre var de flesta 65+ och kanske inte lika starka som när man är yngre. Min fördel är att jag är yngre än många som får det här, jag är i god kondition och går en promenad varje dag, jag äter mina 2 500 kalorier varje dag och äter en matsked gurkmeja om dagen. Vet inte om jag skrivit det tidigare, men försök på djur har visat att gurkmeja, som är en stark antioxidant, gör att cancertumörer utplånar sig själva. Försök har inte gjorts på människor men det är ofarligt att ta. Allt är värt ett försök.

Men nu är det dags igen att ta sig i kragen. Så nästa vecka är målet att delta på vår turistchefskonferens. Det målet hade jag redan på sjukhuset. Det är folk som jag känner väl, så då går det bra att ha tussen i munnen och tala till illa. I morgon kommer Jasmine, så härligt. Hon och jag ska julpynta i helgen. Jag brukar alltid pynta till första advent och det ska vi göra i år också. Så det så...

Kommentarer
Postat av: Ewa

Det var så skönt att träffa dig och prata både jobb och annat! Ditt mål att börja arbeta lite är säkert ett jättebra sätt att skingra tankarna och du vet att vi finns för dig så fort du bara hör av dig.

Vi ses nästa vecka igen!

KRAM // Ewa

2009-11-24 @ 19:13:34
Postat av: Camilla Lejon

Hej!

Hade ett trevlig möte med dina kollegor idag, hade dock varit ännu roligare om du varit med :-) Har tagit en paus från packandet, åker till Kina på torsdag. Ska bli så roligt, har aldrig varit där och avlutar besöket med 4 semesterdagar i Beijing. Ska räkna lite på vad övervikt kostar, alltså då inte min egen utan väskans! Många kramar Camilla

Postat av: Marianne Ljungberg

Tack!!!På tal om att julpynta behöver jag väl inte tala om att jag redan börjat...Tycker denna tid är så mysig med alla ljus o tomtar.Kram Majsan.

2009-11-24 @ 22:04:40
Postat av: Mags

Goa Sussi!

Härligt att se dig igen, jag saknar dig så mycket!! Sedan vi sågs i eftermiddags har jag pratat med en kompis till Rickard Ström, ett av de goda exemplen på att man kan komma tillbaka. Han är äldre än du och drabbades av samma sorts cancer 2006. Han genomgick strålning, operation och cellgift. Han är i dag tillbaka och lever ett mycket bra liv. Jag ska efterforska hans telefonnummer och om han har en mailadress också!

Vi kommer att fortsätta med att peppa dig och tillsammans ska vi ge din cancer en tuff match! Den ska helt enkelt inte få en chans.

Fortsätt med att se framåt och ta ett steg, en timme, en dag och en vecka i taget! Och tänk på att du är VIKTIG för din familj, dina vänner och oss, dina kollegor! Tänk på att det finns mycket roligt kvar att göra, både privat och i arbetslivet.

Oändligt många kramar,

Mags

2009-11-24 @ 23:53:24
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Mags

God morgon!

Detta är en ny dag och det är mörkt och kulet, men tänd ljus, det värmer. Är med dig!

Kram Mags

2009-11-25 @ 07:51:58
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Tina

Sussi,

Vad glad jag blir när du skriver att målet fortfarande är att delta i turistchefskonferensen nästa vecka! Hoppas att du kan och orkar det! Det skulle vara så roligt att träffa dig. Vi är många som finns med dig och tänker på dig - varje dag! Alla här på Upplev Norrköping hälsar till dig och skickar många varma och stärkande kramar

2009-11-25 @ 16:16:01
Postat av: Tina

Sussi,

Vad glad jag blir när du skriver att målet fortfarande är att vara med på turistchefskonferensen nästa vecka! Hoppas att du kan och orkar det! Det skulle vara så rolig att träffa dig! Vi är många som tänker på dig och finns med dig! Alla här på Upplev Norrköping skickar varma och stärkande kramar till dig!

2009-11-25 @ 16:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0