torsdagen den 12 november - en vit tuss i munnen..

har jag och det börjar bli irriterande. Andra blir kruttorra i munnen, men jag har fått en överproduktion av saliv i munnen. Tyvärr kan munnen inte ta hand om det utan det rinner ut genom vänstra mungipan. För att slippa sitta och torka hela tiden har jag en bit av en kompress som jag klipper i lämpliga storlekar. Jag måste byta ca en gång varannan minut ibland avtar det och då behöver jag inte byta lika ofta. Det ser lite konstigt ut och folk tittar, så därför känns det inte riktigt bekvämt att vara ute bland folk. Det vore skönt om saliven minskade och jag slapp ha tussen i munnen. Å andra sidan har jag hellre för mycket saliv än för lite. De som har för lite får smörja i munnen med speciell salva för att det inte ska blir sårigt.

Nu har jag skickat ut om vår turistchefskonferens den 3-4dec till turistcheferna och det blir nog första gången jag är ute bland så mycket folk. Mitt mål är att delta då. Vi har ett bra program och har bjudit in Sörmlands turism och Sörmlands turistchefer.

TV har blivit min bästa kompis, men nu börjar jag tröttna och bli irriterad. Irriterad på alla dåliga serier och talkshow. Det är så triviala problem som tas upp och speciellt bland yngre tjejer som är så enormt utseendefixerade. Det finns ett program som heter Doctors med några riktigt duktiga läkare som tar upp olika sjukdomar och talar om hälsosam livsstil. En av dem är plastikkirurg och i ett program gjorde man en munförstoring på en tjej ca 25-30 år. Det var inte något fel på hennes läppar. Det retar mig att man i ett program som ska vara seriöst för ut sådana budskap till yngre. Men det är väl så accepterat med platstikkirurgi i USA att ingen reagerar.

I morgon är det dag för ett besök hos doktor Lena igen. En fråga jag har till henne är om hon tror att jag kommer att kunna äta till jul. Det vore ju trevligt att kunna äta något då.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Förstår att du tröttnar på alla dåliga program på TVn. Jag ska ta med mig lite dvd hem nästa gång, så du har lite nytt att se på. En ny säsong av So you think you can dance har börjat nu, den får du inte missa! Puss o kram

2009-11-13 @ 15:34:49
Postat av: Margareta Carling

Hej Sussi!

Du är helt fantastisk ska du veta. Och känn inte det som något du ska leva upp till, ta det bara till dig och låt det verka i ditt inre!

Förstår så väl din TV-frustration!! Man behöver inte ens vara sjuk eller dagledig för att få TV-ångest. Vem/vilka hittar på all denna smörja kan man undra.

Nu är jag i selen igen efter lite sol och värme. Har tänkt på dig och vill så gärna komma. Kan du inte maila på min hemmail eller sms-a någon dag det kan passa.

Många kramar Mags

2009-11-19 @ 09:09:13
URL: http://susanneplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0