måndagen den 21 september - Hemligheten...

Skönt att ha haft Jasmine hemma i helgen. Jag har blivit väldigt familjär och har ett behov av att kramas. Detta uppskattas inte alltid, speciellt inte av Jakob, som nog tycker det är lite fånigt. Men han står ut, nästan jämt. Jasmine och jag var på stan i lördags för att shoppa lite. Försöker alltid få henne att säga vad hon behöver, så att jag kan betala det åt henne när hon är hemma. Det uppskattas inte alltid, utan hon vill klara sig själv. Och det är ju bra att hon vill det, det visar att man har lyckats med något i sin uppforstan.

Träffade familjen även i lördags då min lillasysters barn fyllde år. Talade med min svågers mamma, som är pensionerad psykolog, om det är här med tankens kraft. Berättade för henne om boken Hemligheten som min lillasyster fick mig att läsa. Inom psykologin har man länge studerat detta med hur vissa människor kan bli friska när de medverkat i studier av medicin, men har tillhört gruppen som fått sockerpiller. De har trott så starkt att de fått medicin som gör dem friska och sänt ut de signalerna genom sina positiva tankar. Det har jag arbetat hårt med den här tiden och inte planerat min begravning en endaste gång. Hemligheten handlar också om, att om man vill ha mer pengar, så ska man tänka sig rik och då sänder man ut även dessa signaler i universum och drar då till sig pengar. Så det är bara att tänka på.....

Margret och jag var i Vadstena idag på ett seminarium om Vadstenas turismutveckling. Det var första gången på länge som jag var ute bland så mycket folk. Jag skulle också informera om vår verksamhet. Jag var rejält nervös, då det var länge sedan jag gjorde något liknande. Även sådant är färskvara och behöver underhållas. Men det är kul och man känner sig frisk.  

Ikväll blir det Hollywoodfruar på TV3. Måste reta mig lite till på Anna Anka och hennes väninnor som lever i sin egna lilla värld. Blir inte alls avundsjuk på deras rika loch ytliga iv.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej!

Efter förra veckans tjejträff på jobbet och pratet om Anna Anka så kommer jag också att titta ikväll. Vi kanske får höra mera åsikter och saker som vi INTE trodde att någon kvinna hade i dag!!!

Ser fram emot att träffa dig på onsdag.



Positiva tankar och kramar är härligt!

// Ewa

2009-09-21 @ 19:36:17
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Tina Leinonen

Hej Sussi,

Vad kul det är att läsa din blogg och att se hur positivt du tänker! Jag tror också på positiva tankar! Kul att du kommit ut lite - både tjejkväll på jobbet och seminarium i Vadstena. Förstod att ni hade debatterat bloggskrivande en del på tjejkvällen. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att kommunicera med omvärlden på - om man vill! Och att läsa är ju som sagt var frivilligt. /Kram

2009-09-22 @ 18:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0