måndag 5 april - en glad påsk

Tiden mellan behandlingarna har varit upp och ned. Vissa dagar skulle jag kunna sova hela dagen och vissa dagar är jag pigg. Magen är bättre och det är skönt. Äter mer vanlig mat och det är gott. Tumören och metastaserna har gått sönder under tiden och det är ett gott tecken. Varje dag kommer en sköterska och lägger om.

Jag har också blivit av med håret. Roger rakade av det. Tidigare har jag sagt att det är inte hela världen,  men när man ska göra det så känns det lite olustigt. Nu är det två veckor sedan och jag bryr mig inte om det. Min syster åkte iväg och köpte roliga kepsar och små mössor, som jag kan ha. Har också fått remiss för att få peruk, men det tänker jag inte skaffa.

I morgon ska jag sätta in en port på bröstet där man tar prover ifrån och sprutar in cellgifterna i. Det är en liten slang som sätts in i ett kärl mot hjärtat och sedan sätter man in en liten dosa under huden. Det görs med lokalbedövning och jag ska ha en massa lull-lull medel i mig. Tycker inte om sådana ingrepp.

Förra veckan var jag två gånger på jobbet i möten och det gick bra hoppas jag. Det kändes ok. När man sitter där och talar om turism av olika slag, så känns det som vanligt. Jag glömmer bort att jag är sjuk.

En sak som jag har reflekterat över är att jag har blivit mer intresserad av politik och hur vårt samhälle fungerar överhuvudtaget. Läser inte mycket tidningar längre. Det har blivit för ytligt.

Jag har gått ner ännu mer i vikt efter magproblemen. Allt hänger på mig. Idag åkte Jasmine och jag och min syster som jobbar på Lindex till Lindex och shoppade nya byxor och tröjor. Skönt att ha syster med som vet vad som finns och som kan ta fram förslag. Det blev en hel del.

På torsdag läggs jag in igen för min tredje behandling och sedan ska jag ha 15 strålningar. Därefter vet jag inte.
Det känns bra att ta en sak i taget.

Tack igen för era kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Fia

Hejsan vännen!



Blir glad att det är en annan ton i ditt brev idag. Tänker på dig en massa och vill att det ska ljusna lite för dig.



Förståndigt av dig att se till att du får en "massa lull-lull medel" i dig. Ingen som blir glad av att du skulle försöka utan. Vet att det gör livet lite lättare för tillfället med lull-lull medel.



Du gör rätt i att ta en sak i taget... baby-steps är kanske vettigt i detta läge! Mer positiva tankar i din riktning från mig. Ta till vara på allt som är bra även om det bara är lite lite bra.



Kramisar Fia

2010-04-05 @ 20:51:29
Postat av: Marianne

Du vet väl om att du är värdefull? Att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du.



Det vänder snart till det bättre ska du se.

2010-04-05 @ 21:29:13
Postat av: Marianne Ljungberg

Ta allt lull lull du kan få!Vet av egen erfarenhet att det är bra ibland.Shoppingen med dig och Jasmine idag var jättekul!Tänker på dig imorgon och är övertygad om att allt går bra.Kram till er alla från syster.

2010-04-05 @ 21:55:43
Postat av: Annika Holmström

Jag förstår hur du menar att mycket i tidningarna känns ytligt nu. När man tar del av dina upplevelser blir det mesta ytligt. Det är jättestarkt att du vill dela med dig av det du går igenom. Och så är det så skönt att du kommer igen hela tiden!

2010-04-06 @ 10:25:52
Postat av: Klas

Det kändes fint att du lät lite gladare.

Och att du varit och jobbat.

En sak i taget brukar vara fint.

Kram

Klas

2010-04-06 @ 14:53:00
Postat av: kerstin nordetun

Hej susanne!

Skönt att du känner dig något bättre och att behandlingen verkar fungera. Det är ju shysst att kunna äta och att det faktistk är gott. Det är ett bra sätt för kroppen att tala om att nu du...nu är det på G! Ett tillfrisknande med ett litet steg sakta men säkert! Verkligen skönt att höra av dig! tänker soma alla på dig väldigt mycket och går in o tittar hela tiden och rätt som det är ....så har du skrivit igen! glädjande! stor kram till dig och en styrkekram för kommande behandling!

2010-04-06 @ 16:06:10
Postat av: kerstin volmnger

Skönt att det känns lite bättre igen. Tankarna är hos dig.

Kram

2010-04-06 @ 16:36:06
Postat av: Camilla Lejon

Hej! Vad härligt att få läsa ett inlägg igen. Tänker mycket på dig och undrar hur det är. Vi ses snart! Kram Camilla

Postat av: Lotti

Hej Susanne! Tänker på dig och blir glad att höra att du mår bättre. Håller tummarna att det fortsätter så. Hoppas det gick bra med porten, skönt att slippa stick och sånt!

Många positiva tankar till dig:)

Kram Lotti

2010-04-06 @ 22:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0