lördagen den 27 mars - skitsnack

Hemkommen från den andra veckan med cellgifter. Den här gången har varit jobbig, då jag fick något i magen som orsakade diarre. Om någon är känslig - läs  inte mer. Jag upplevde något hemskt förnedrande, som jag har haft svårt att släppa. En natt vaknade jag av att det var panik ut till toaletten. Till saken hör att min vänsterarm inte fungerar och att jag ska ha med mig en droppställning samt yrsel. Detta misslyckades naturligtvis och slutade med mig sittandes på golvet och försökte torka upp efter mig. En sköterska kommer och hjälper mig, men känslan går inte att beskriva. Absolut värst var att det hände en gång till under natten och då när jag sitter och gråter och fösöker städa kommer sjuksköterskan Mats 30 år in. Då önskade jag mest i hela världen att jag kunde knäppa med händerna och försvinna. Det var så förnedrande att stå framför honom naken och bli avduschad. Jag vet att de är vana och att det är deras jobb, men känslan försvinner inte iallafall. Just nu vill jag att den här resan slutar. Det har varit en mycket tufft  vecka.

Naturligtvis fick jag en infektion i min sondslag, så den fick bytas ut. Lite bedövningssalva och sedan drar de ut den. Även sådan sak blir too much. 

Torsdag och fredag var min mobil avstängd för första gången. Då jag inte fick behålla någon mat + cellgifterna, så var jag totalt utslagen och låg raklång. Idag är det bättre och magen har stabiliserat sig lite. Har också fått ytterligare någon medicin som ska sätta stopp. Nu är det bara att ta sig tillbaka igen. Har fått låna en rullstol tills jag blir bättre och får i mig mer näring.


Kommentarer
Postat av: maria

Åhhh kära du, det finns inget stopp i min medskänslaa till dig.

Jag förstår dig och kan helt sätta mig in i känslan du måste kännt.



Det är så otroligt mycket mer runt om cancern som man ska orka som många inte tänker på.



Jag önskar att jag kunde knäppa med mina fingrar och bara trolla dig helt frisk.



En jättebamse kram till dig

2010-03-27 @ 19:39:48
Postat av: Tigerhonan

Oj vad jobbigt det låter.. Hoppas du blir bättre snart!

2010-03-27 @ 20:04:58
URL: http://tigerhonan.blogg.se/
Postat av: A

låter inte så kul ;<

2010-03-27 @ 20:26:19
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Marie OW

Tusen tusen och åter tusen kramar till dig min kära vän. Du finns ständigt i mina tankar.

2010-03-28 @ 10:05:32
Postat av: Anonym

Susanne när jag/vi läser vad du får gå genom så går det inte att förstå - varken hur du har det och VARFÖR det hela tiden måste tillstöta en massa skit och annat... Att du sen kommer igen är helt otroligt!

Hjärtekram Ewa

2010-03-28 @ 19:06:08
Postat av: Klas

Så otroligt imponerad av din styrka att hela tiden komma igen.



Kram

Klas

2010-03-29 @ 09:04:53
Postat av: kerstin nordetun

Hej Susanne!

Det är helt osannolikt att du skall behöva ha det så här jobbigt! Jag tänker så mycket på dig och är tacksam att du trots alla bekymmer runt denna elaka sjukdom orkar att skriva och berätta så vi får höra av dig. En stor kram till dig för det.

Vet inte i alla denna skit du får uppleva hur man skall uppmuntra dig, det är så helt osannolikt orättvist. Beundrar dig för din styrka och håller på att denna veckan kanske inte blir lika tuff mot dig. En ljusning hoppas jag kommer snart för dig.

Stora stora kramar till dig.

2010-03-29 @ 10:47:07
Postat av: tuvan

Hejsan fina du....

Skönt att höra ifrån dig, samtidigt lider jag med dig o alla dina vedermöder.

Som gammal sjukvårdspersonal, kan jag intyga att att det är inte alls konstigt att hjälpa till vid sådana här situationer, tvärtom... tror bara de som hjälpte dig, kände att de gjorde en hjälpsam handling. Inget som man som personal går o tänker på i efterhand.

Men jag tror, jag förstår precis vad du menar..... blev tvungen att sätta in en kateter (urin) vid en operation o de som gjorde detta råkade vara mina arbetskamrater!! Hade länge svårt att glömma hur pinsam jag kände mig... trots jag själv inte skulle tyckt det var konstigt att göra detta på dem. Summan är nog, att man själv förstorar upp allt, medan personer (personal) inte tycker det är något särskilt, det hör till jobbet.

Krya på dig, vila mycket, fortsätt stänga av telefonen.... Kanske, bra ide med att införa telefontider?

Varma kramar från lilla mig

2010-03-29 @ 14:50:25
Postat av: Fia

Lider med dig samtidigt som jag blir imponerad över din förmåga att berätta för oss... Tänker på dig!



Kram Fia

2010-03-29 @ 18:05:17
Postat av: Kerstin Volminger

Hallo min vän. Ja Sussi, det är verkligen många nya upplevelser du får vara med om. Typiskt att det var en manlig personal. Visst är det känsligt. Förstår att du känner dig utlämnad, du som är van att fixa själv. Och du -den Susanne är fortfarande kvar men just nu behöver du hjälp. Hoppas du får bra stöd att bearbeta alla delar. Tänker på dig. Kramar.

2010-03-29 @ 20:09:04
Postat av: Tina Leinonen

Kramar till dig, Sussi, från mig också! Tänker på dig och hoppas att den här veckan blir bättre och att du snart går en ljusning till mötes!

2010-03-29 @ 22:09:23
Postat av: Mags

Det finns ingen rättvisa i livet, jag blir bara så ledsen för din skull och snart finns inga tårar kvar. Om det ändå kunde hjälpa dig!!! Du är otrolig och jag vill bara säga att Jorunn Antonsen i vår guideklubb i Linköping hälsar och säger att hon vet att du tar dig igenom detta. Hon har alltid rätt och har den där sarskilda gåvan att kunna se lite mer än andra. Frågan är ju bara hur länge du ska behöva ha det så här!

Birger jarl går som tåget, det ska du veta, vi hade arbetsgruppsmöte för Göta rike i går och det var toppenbra. Nu ska vi snart ha ett styrgruppsmöte också, bara våra vänner Jan och Kent kan besluta sig.

Du finns intill mitt hjärta, alltid!

Kramar till Dig och till hela familjen!

Mags

2010-03-31 @ 06:14:34
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Maria EB

Oh Susanne - det låter jättejobbigt. Du måste vara så himla trött på allt detta nu. Tur att du fortsätter att kämpa på ändå, trots detta. Rätt som det är så har du ju kommit över tröskeln och saker och ting börjar gå din väg. Så är det bara.

Jag skickar megamegakramar och massor med positiv qi från Kina Här lyckas inte alla träffa hålet i golvet. Och det är helt naturligt. Allt är en fråga om referensram.

Maria

2010-03-31 @ 15:19:43
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej syster och Jasmine!Sitter här och undrar om det blev nån shopping för er?!!Måste bara få säga att jag blev så glad av att få träffa er.Och som du själv sa det är så skönt att bara få sitta o prata!Kramar till er båda från Majsan!

2010-04-01 @ 23:00:39
Postat av: Ewa

Ha en skön påsk i det fina vädret och med dina nära och kära!

Vi hörs om en vecka.

Varm kram Ewa

2010-04-02 @ 07:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0